17.11.16

Захист науковоi роботи

Захист наукового дослідження – завершальний етап конкурсу наукових робіт учнів в системі МАН України. Це процедура прилюдного оголошення основних результатів підготовлених досліджень. Усі учасники конкурсу, а також усі присутні можуть виступати як опоненти. 
В рамках проведення тижня бiологii учень 10-а класу  захищав свою наукову роботу перед учнями-слухачами МАН нашоi школи





Захист проходить таким чином:
  • конкурсанти виступають з доповідями за темою дослідження;
  • відповідають на поставлені запитання;
  • уважно слухають виступи інших учнів, беруть активну участь у дискусії. 
На основі  положення «Про проведення Всеукраїнського  конкурсу-захисту науково-дослідних робіт учнів-членів Малої академії  наук України» під час захисту досліджень з літератури оцінюється:
  • аргументоване доведення наукової проблеми;
  • чіткість,  логічність, лаконізм викладення матеріалу;
  • літературна ерудиція і грамотність;
  • використання наукової термінології;
  • вільне володіння матеріалом дослідження;
  • культура мовлення під час  виступу;
  • повнота, вичерпність відповідей;
  • якість та доцільність використання наочних матеріалів дослідження (схеми,  таблиці, діаграми, мультимедійний супровід тощо);
  • активна кваліфікована участь у дискусії.
Готуючись до виступів, у школярів зазвичай виникає низка запитань: 
  • як сформулювати ту чи іншу думку, щоб зробити її  більш ясною;
  • яким чином розподілити матеріал доповіді;
  • як використати наявні факти й аргументи.
Тому доцільно підготувати рекомендації доповідачам, які мають сприяти формуванню культури виступів учнів. Наведемо один із варіантів порад для виступаючих:
  1. Доповідь має бути короткою та чіткою.
  2. Завдання доповідача переконати слухачів, довести свої головні тези.
  3. Для вирішення поставленої мети добре подумайте над таким:
  • якою бачиться вам структура вашого виступу;
  • які думки та почуття хочете ви  викликати у слухачів;
  • які прийоми (риторичні запитання, зіставлення фактів, інтонаційні засоби) залучення уваги слухачів ви використаєте у своїй промові;
  • які приклади з творів літератури чи інших видів мистецтв ви включите у свій виступ;
  • стежте  за правильністю мовлення під час виступу,  звертайте увагу на плеоназми (мовленнєва надмірність), тавтологію (повторення спільнокореневих слів), невиправдане використання вставних зворотів та речень, слів-паразитів, мовленнєвих штампів

Немає коментарів:

Дописати коментар