Підвищення якості навчання школярів
реалізується за допомогою розробки і впровадження нових педагогічних технологій і
методик, а також удосконалення вже існуючих. Важливо навчити людину самостійно
орієнтуватися в інформації, успішно її використовувати. Для цього необхідно формувати
здатність особистості творчо, нешаблонно мислити, самостійно поповнювати свої знання .
Одним із шляхів модернізації освітньої системи України постає упровадження в
навчальний процес інноваційних педагогічних технологій і методів. Інновації (англ.
іnnovation - нововведення) - впровадження нових форм, способів і умінь у сфері
навчання, освіти і науки. В принципі, будь-яке соціально-економічне нововведення,
поки воно ще не набуло масового, тобто серійного поширення, можна вважати
інноваціями.
Основу і зміст інноваційних освітніх процесів становить інноваційна діяльність,
сутність якої полягає в оновленні педагогічного процесу, внесенні новоутворень у
традиційну систему. Прагнення постійно оптимізувати навчально-виховний процес
зумовило появу нових і вдосконалення використовуваних раніше педагогічних
технологій різних рівнів і різної цільової спрямованості.
Метою інноваційної діяльності є якісна зміна особистості учня у порівнянні з
традиційною системою.
Це стає можливим завдяки впровадженню в професійну
діяльність якісно нових дидактичних і виховних програм, що передбачають розв'язання
педагогічних проблем. Розвиток уміння мотивувати дії, самостійно орієнтуватися в
інформації, формування творчого «нешаблонного» мислення, розвиток дітей за рахунок
максимального розкриття їх природних здібностей, використовуючи новітні
досягнення науки і практики, - основні цілі інноваційної діяльності.
Важливий напрямок упровадження інноваційних технологій – це інтенсифікація
навчального процесу та максимальна активізація учнів у ньому. Для цього
використовуються багато методів, серед яких варто назвати:
- використання проблемного підходу до навчання;
- проектне навчання;
- метод співпраці;
- використання мультимедійних засобів у процесі навчання;
- технологія ігрового навчання
Немає коментарів:
Дописати коментар