30.10.21

РОБОТА З ФЛЕШ-КАРТКАМИ

Суть методики використання флеш-карток у тому, щоб через певні проміжки часу вивчати та перевіряти інформацію, яка подається на спеціальних картках (у вигляді слів, чисел, зображень тощо). Дані на них розміщуються з обох боків. Наприклад, на одному знаходиться запитання (термін), а на іншому – відповідь чи коротке пояснення.

КУБИКИ БЛУМА

Кубики Блума
Користь методу Блума
Бенджамін Блум об'єднав основні освіті цілі у кілька груп:
закріплення та аналіз отриманих знань;
емоційний відгук учнів на здобуті знання;
використання здобутих знань на практиці.
Цей метод навчає учнів вирішувати проблемні питання самостійно, спираючися на вже здобуті знання і вміння, а також використовуючи досвід, спостережливість, логіку і творче мислення.

Поповнення скриньки сертифікатів

Підвищення кваліфікації

Дякую платформі "НаУрок" за можливість підвищувати кваліфікацію, особливо Люба Цукор .
Цікаво,корисно!
Вебінар "Особистий професійний блог вчителя:дизайн,контент,просування"
За напрямком "Наскрізні лінії", "ІКТ", "Практичні прийоми"

Цікаві факти про шкіру

10 цікавих фактів про шкіру
Шкіра - найбільший орган тіла. Її площа у дорослої людини - 1.5-2 квадратних метра, а вага перевищує вагу будь-якого іншого внутрішнього органу і становить близько 15 відсотків від загальної маси.
Веснянки найчастіше з'являються в підлітковому віці і майже зникають до 30 років. Вони темніють не випадково. Наявність веснянок означає, що в організмі людини занижений рівень меланіну - фотозахисні пігменту. Тобто веснянкувата шкіра найбільш вразлива для шкідливого ультрафіолету. А тому людям з ластовинням суворо рекомендується мазати захисним кремом і уникати занадто відкритого одягу.
Судинна система шкіри вміщає третину всієї крові, що циркулює в організмі - 1.6 літра. Від стану капілярів (розширені вони або звужені) і їх розташування залежить також відтінок шкіри.
Прищі на лобі свідчать про проблеми з травленням і шлунково-кишковим трактом, а вугри на підборідді вказують гормональні збої. Так шкіра сигналізує про хворобу. Тому, якщо підлітковий вік вже позаду, а на обличчі все ще присутній висип, відправляйтеся не в магазин за диво-кремом, а до лікаря.
У шкіри безліч функцій: захист, дихання, виведення рідини, теплообмін (до речі, температура 36.6 може вважатися нормальною зовні, а всередині тіла вона досягає 37-38 градусів - оптимум для роботи органів), дотик, поглинання, очищення, регенерація.
Клітини шкіри з віком оновлюються все повільніше: у новонароджених кожні 72 години, а у людей від 16 до 35 років же тільки раз в 28-30 днів. Саме від цього, до речі, залежить, як швидко подіє косметичний засіб.
На шкірі дорослої людини в середньому перебуває від 30 до 100 родимок, але іноді їх число може перевищувати і 400. Британські вчені побачили в цьому зв'язок зі швидкістю, з якою старіє організм. За результатами дослідження, число родимок пропорційно довжині тіломерів - кінцевих фрагментів хромосом, що скорочуються при кожному діленні клітини. Є гіпотеза, що люди з безліччю родимок страждають віковими захворюваннями не так часто.
Найтовстіша шкіра - на ступнях ніг: 0.5 см. А найтонша - від 0.5 мм і тонше - на повіках і барабанних перетинках. Нігті і волосся теж відносяться до шкіри - вони вважаються її придатками.
Гладкість шкіри залежить від стану колагену. У молодому організмі його клітини скручені, від цього поверхню шкіри більш натягнута і гладка. З віком від нестачі харчування і поганої води колагенові клітини наповнюються важкими металами і розпрямляються, а тонус шкіри знижується. Найефективніший спосіб поліпшити його - почати пити некип'ячену, а бутильовану воду і переглянути свій раціон. Правда, моментального результату не чекайте. Ефект будь-якого впливу на організм на шкірі проявляється найпізніше. Зміни способу життя і раціону позначаться на ній тільки через місяць - два.

Дидактична гра "Риби та їх різноманітність"

Підготувала дидактичну гру "Риби та їх різноманітність" на липучках+ відповіді до кожного поля.
Гарний помічник при підготовці до ЗНО та закріпленні вивченого матеріалу для 7 класу.
Включає 6 робочих полів:
*Зовнішня будова окуня
*Чи знаєте Ви?
*Різноманітність кісткових риб
*Різноманітність хрящових риб
*Ребуси
*Qr-code на вправи онлайн.

28.10.21

Насінина.Вправа онлайн


Плоди.Вправа онлайн


Ознаки вітро- та комахозапильних рослин


Запилення.Вправа онлайн


Гриби. Вправа онлайн


Суцвіття.Вправа онлайн


Пагін.Вправа онлайн


Видозміни кореня.Вправа онлайн


Корінь.Вправи онлайн.


27.10.21

Скелет людини. Граємо онлайн


Скелет голови.Тренуємо мозок!!!Ігри онлайн


Чхання

Цікаво знати!
Цікаві факти про чхання
1. У 1950-ті роки гарвардський біолог Вільям Ферт Веллс заміряв швидкість повітря, що видихає людина коли чхає і прийшов до висновку, що ми надаємо частинкам, які “вичіхуємо” прискорення, яке перевищує швидкість гоночного автомобіля. Орієнтовна швидкість, яку вдалося визначити вченому склала 360 км/год.
Пізніше ці цифри спростували інші вчені, заявивши, що швидкість занадто перебільшена. Група вчених з Сінгапуру нарахувала всього 16 км/год. Коли за це питання взялися знамениті учасники шоу «Руйнівники легенд», вони повернули чиху частину гідності та визначили його швидкість в 50 кілометрів на годину. Мабуть хлопці з шоу – значно більші, ніж сінгапурські вчені, і чхають з більшою силою.В любому випадку пам’ятайте, що при чханні частинки слизу, які ми видихаємо можуть розлітатися на відстань від 1.5 до 3 метрів. Тому, будь ласка, коли ви хворієте, ліпше сидіть дома і не розповсюджуйте інфекцію своїм чханням.

2. Біля 25% людей чхають виходячи з темного приміщення на яскраве світло. Деякі дослідники пов’язують це з тим, що у цих людей зоровий і трійчастий нерви розташовані дуже близько один до одного. Тому коли зоровий нерв подає сигнал звузити зіницю ока, це збуджує також і трійчастий нерв, що призводить до чхання. До речі, схоже, що таке світлове чхання є спадковим.

3. Чхання може бути викликане не тільки простудою, алергією чи вдиханням пилу. Заставити нас чхати можуть також фізичне навантаження (через глибоке вдихання і пересихання слизової оболонки носа), вищипування брів (активуються нервові закінчення в носових проходах) і, навіть, сильне хвилювання (підвищується артеріальний тиск, розширюються судини).

4. Намагатися подавити чих, затискуючи ніс і щільно закриваючи рот, не лише безглуздо, але і шкідливо – є ризик пошкодити барабанну перетинку вуха, або отримати кровотечу з носа. Перекриваючи вихід, ви значно збільшуєте тиск повітря в євстахієвій трубі, яка з’єднує носоглотку з порожниною середнього вуха.

5. Ти ніколи не задумувалися, чому ніколи не прокидаєшся від бажання чхнути або від того, що голосно чхнув? Вчених теж цікавить це питання. Коли твоє тіло в горизонтальному положенні, слизова оболонка твого носа трохи набрякає, і це підвищує твою чутливість до часток пилу, що літає навколо, але в фазі швидкого сну всі м’язи обличчя крім тих, що контролюють відкриття століття – практично паралізовані, включаючи ті, що відповідають за чхання. Більш того, навіть коли ти не в цій фазі сну, нейрони, відповідальні за ініціювання чхання – не працюють. Тому, хоч чхнути, поки ти спиш, теоретично і можливо, на практиці таке не відбувається майже ніколи

26.10.21

«Кубики Блума» на уроках біології!!!

«Кубик Блума» — це такий прийом навчання, який полегшує розглядання різних сторін теми і водночас допомагає охарактеризувати поняття різнобічно й повністю, використовуючи для цього глибині знання. Цей прийом було запропоновано американським психологом і педагогом Бенджаміном Блумом, автором теорії таксономії, яка передбачає поділ цілей навчання на блоки: «знаю» — «творю» — «умію».  Цей прийом допомагає залучити до роботи всіх без винятку учнів.

Роботу з кубиком можна застосовувати на початку уроку у вступній частині, під час переходу до основної частини або наприкінці її для остаточного осмислення матеріалу учнями.

На початку уроку, коли формулюють тему. Вона «визначає» коло питань, на які учням слід відповідати, досліджуючи її. Це можуть бути запитання на актуалізацію знань і досвіду учнів (аби підготуватись до сприйняття) або на дослідження нового. Вони і будуть поставлені перед учнями за допомогою кубика.

В основній частині уроку  кубик використовують після першого ознайомлення з темою за підручником.

Як використовувати? Можливі два варіанти використання «Кубика»:

  1. Питання формулює сам учитель.Це більш легкий спосіб, який використовують на початковій стадії, коли необхідно показати учням приклади, способи роботи з кубиком. Очевидно, що вчитель має вислухати як мінімум 5–6 варіантів запитання одного рівня.
  2. Питання формулюють самі учні.Цей варіант вимагає певної підготовки від дітей, оскільки придумати питання репродуктивного характеру легко, а ось питання-завдання вимагають певного досвіду.

Питання на гранях кубика можна варіювати за своїм бажанням. Важливо тільки, аби вони стосувалися різних аспектів заданої теми.










ДЕНЬ ГАРБУЗА



ви обожнюєте гарбузову кашу, сьогодні саме час наласуватись нею від пуза! Адже 26 жовтня – День гарбуза.
Батьківщиною гарбуза вважається Мексика – там його вживали ще 8 тисяч років тому, а в Європу він потрапив вже після відкриття Америки. Різновидів цієї невибагливої рослини існує близько 800, але лише 200 їстівні.👅
Гарбузи можуть навіть похвалитися власною столицею – вона розташована у Мортоні, штат Іллінойс, США. Місцевий завод виробляє понад 90% консервованих гарбузів, споживаних у США.😲
Чи знали ви, що:
📍 Гарбуз був важливим елементом українського обряду сватання. Так, якщо нареченого не кохали, йому давали «гарбуз» – у прямому й переносному сенсі, – що означало відмову.
📍 Гарбуз багатий на клітковину, мідь, фосфор, залізо, цинк, а також вітаміни А, В1, В2, С, D, Е, РР і більш рідкісні Т і К.
📍 У давнину гарбузовий сік вживали на ніч. Це заспокоювало після важкого робочого дня і діяло як природний снодійний засіб.
Крім того, гарбуз – це невід’ємний атрибут Гелловіну. Саме на це свято з гарбуза вирізають так званий ліхтар Джека, ставлять у середину свічку й прикрашають подвір’я та будинки.

Баобаб

Цікаво знати!
Баобаб є одним з найбільш товстих дерев у світі – при середній висоті в 18-25 м окружність його стовбура становить близько 10 метрів. Найбільші екземпляри цих видів дерев досягають до 40-50 метрів в обхваті. За різними оцінками тривалість життя баобабів коливається від 1000 років до 5500 тисяч років

Ротвейлер

ЦІКАВО ЗНАТИ!
Ротвейлер
Великі чорно-підпалі пси родом з Німеччини. Мають міцне тіло висотою 56-68 см і вагою 42-50 кг. Відомі самостійністю, рішучістю і кмітливістю, дуже сильні і мають безстрашний характер. Їх з успіхом використовують в вартовій службі. При найменшій загрозі могутні пси демонструють агресію і свої міцні щелепи. Тому головне, на що потрібно звертати увагу господарю, – вміле дресування, поділ прерогатив і рання соціалізація цуценяти.

Серйозні і підозрілі щодо незнайомців, своїм господарям вони дарують віддану любов. Ротвейлер без зволікань кинеться на порятунок господаря, що опинився в біді. Саме так і вчинив Ів – собака паралізованої американки Кеті Воган. Автомобіль, в якому їхала вона і її пес, несподівано зупинився, і з-під капота повалив дим. Кеті, втрачаючи свідомість від задухи, змогла відкрити двері автомобіля, щоб випустити пса. Але він не втік, а міцно вчепився у свою хазяйку, і йому хватило сили, щоб витягти її з кабіни і відтягти на безпечне місце.

Пінгвіни

Цікаво знати!!!
Чому пінгвіни так дивно ходять?
Причиноютакої дивної ходи пінгвінів — їхня незвичайна анатомія. По-перше, у них незвично розвинена грудна мускулатура — до 30% маси тіла припадає саме на неї. Це сильно відрізняє пінгвінів від інших пертаних. При цьому кістки стегна у них маленькі, а колінний суглоб нерухомий. У сукупності це і дає ту славнозвісну ходу пінгвіна. Більше того, згідно з дослідженнями біомеханіків, такий спосіб заощаджує багато енергії, яка у великій кількості витрачається тваринами, наприклад, на теплопередачу в плавниках і ногах.

Вищі спорові рослини.Тренуємо мозок!Виконуємо онлайн!!!


Тренуємо мозок! Виконуємо вправи онлайн


Тренуємо мозок!.Виконуємо вправи онлайн!


Тренуємо мозок!!!!Виконуємо вправи онлайн.


Створення моделі...Гарні ідеї з інтернету

Форми життя

Готуємося до ЗНО

25.10.21

Тварини та їх сліди! Цікаво знати!!!

Мій клас

Дистанційна робота

ПЕРЕЛІК ВЛАСНИХ РОЗРОБОК


Ігри на уроках біології

У школі учасниками гри є учні та вчитель. Адже вчитель уже постає не стільки зберігачем знань, скільки провідником у світ пізнання. Його за­вдання — прищепити смак до знань, прагнення до істини, бажання по­стійно поновлюватися, удосконалю­ватися.

На уроках, прагнучи розв'язати ре­альну проблему, учні взаємодіють на рівні «дорослий — дорослий».

Недаремно гру називають королевою дитинства. Тому, звичайно. Потенціал гри повинен бути використаний і в навчальному процесі. Адже за вмілого використання гра може стати незамінним помічником педагога. Гра розвиває здатність висувати нові, несподівані ідеї, що відрізняються від широковідомих, банальних, тоб­то оригінальність мислення.

Використовуючи  їх на своїх уроках для того, щоб уроки для учнів були більш цікавими, жвавими, щоб учні були активними учасниками навчально-виховного процесу. Те, що при вивченні певного методу спочатку виглядає складним, треба зробити для учнів на практиці організаційно простим , створити для учнів такі умови , щоб вони були включеними в роботу і причетними до неї, були уважними та отримували можливість самовираження. 

 


СЕРЦЕ ЛЮДИНИ

ЧИ ВІДОМО ВАМ,ЩО....
Наше серце – це неймовірно працьовитий орган.
Упродовж п'яти хвилин воно прокачує п'ять літрів крові. За годину серце робить в середньому 4 200 ударів і перекачує 300 літрів крові.
Протягом одного року воно перекачує достатньо крові, щоб наповнити олімпійський басейн – понад 2,5 мільйона літрів – і робить для цього 38,5 мільйонів скорочень.
Нет описания фото.
Анжела Зайцева

ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИВЧЕННІ БІОЛОГІЇ




Модернізація сучасної освіти передбачає модернізацію змісту шкільної біологічної освіти, переорієнтацію цілей навчання, перебудову її структури, впровадження нових технологій вивчення предмета, інтеграцію та диференціацію знань, формування цілісних уявлень про природу. У педагогічній науці сьогодні триває пошук нових ефективних шляхів удосконалення навчального процесу. 
Підвищення якості навчання школярів реалізується за допомогою розробки і впровадження нових педагогічних технологій і методик, а також удосконалення вже існуючих. Важливо навчити людину самостійно орієнтуватися в інформації, успішно її використовувати. Для цього необхідно формувати здатність особистості творчо, нешаблонно мислити, самостійно поповнювати свої знання .
Одним із шляхів модернізації освітньої системи України постає упровадження в навчальний процес інноваційних педагогічних технологій і методів. Інновації (англ. іnnovation - нововведення) - впровадження нових форм, способів і умінь у сфері навчання, освіти і науки. В принципі, будь-яке соціально-економічне нововведення, поки воно ще не набуло масового, тобто серійного поширення, можна вважати інноваціями. 
Основу і зміст інноваційних освітніх процесів становить інноваційна діяльність, сутність якої полягає в оновленні педагогічного процесу, внесенні новоутворень у традиційну систему. Прагнення постійно оптимізувати навчально-виховний процес зумовило появу нових і вдосконалення використовуваних раніше педагогічних технологій різних рівнів і різної цільової спрямованості. 
Метою інноваційної діяльності є якісна зміна особистості учня у порівнянні з традиційною системою. 
Це стає можливим завдяки впровадженню в професійну діяльність якісно нових дидактичних і виховних програм, що передбачають розв'язання педагогічних проблем. Розвиток уміння мотивувати дії, самостійно орієнтуватися в інформації, формування творчого «нешаблонного» мислення, розвиток дітей за рахунок максимального розкриття їх природних здібностей, використовуючи новітні досягнення науки і практики, - основні цілі інноваційної діяльності. 
 Важливий напрямок упровадження інноваційних технологій – це інтенсифікація навчального процесу та максимальна активізація учнів у ньому. Для цього використовуються багато методів, серед яких варто назвати: - використання проблемного підходу до навчання; - проектне навчання; - метод співпраці; - використання мультимедійних засобів у процесі навчання; - технологія ігрового навчання

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО КОМАРІВ


ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО КОМАРІВ
• НАЛІЧУЄТЬСЯ БЛИЗЬКО 300 ВИДІВ КОМАРІВ, ВКЛЮЧАЮЧИ САМОГО НЕБЕЗПЕЧНОГО - МАЛЯРІЙНОГО.
• ПИСК КОМАРІВ СПРИЧИНЕНИЙ ПОМАХАМИ КРИЛ (500-600 В СЕКУНДУ).
• У КОМАРІВ ВІДСУТНЯ ЩЕЛЕПА, КОМАР СМОКЧЕ КРОВ ХОБОТКОМ.
• КОМАРІ-САМЦІ НЕ КУСАЮТЬСЯ І НЕ СМОКЧУТЬ КРОВ, А ЇДЯТЬ НЕКТАР КВІТІВ, РОСЛИН.
• САМИЦЯ ВІДКЛАДАЄ ЯЙЦЯ В СТОЯЧУ ВОДОЙМУ (БІЛЯ 100 ЯЄЦЬ КОЖНІ ТРИ - ЧОТИРИ ДНІ).
• КОМАР ЖИВЕ БЛИЗЬКО 2-3 ТИЖНІВ.
• Комарі частіше кусають володарів більш тонкої шкіри - жінок і дітей.
Нет описания фото.
Анна Цапенко
Поделились: 1

Чому восени жовтіє листя?

Чому восени жовтіє листя?
За зелений колір, який переважає в рослинах навесні і влітку, відповідає хлорофіл — пігмент, що міститься в хлоропластах. Завдяки йому відбувається фотосинтез. Якщо подивитись на рівняння фотосинтезу, можна побачити, що вуглекислий газ поглинається, відкладаються цукри у формі деревини та крохмалю і паралельно виділяється кисень. Чим більше рослина накопичила біомаси у формі вуглеводів, тим більше вона виділила кисню за сезон.

Коли настає осінь, рослини намагаються вивести з листя всі доступні поживні речовини. Це в першу чергу білки, вуглеводи, ліпіди. Ці речовини перетворюються на щось розчинне і переносяться далі в стебло, коріння, де зберігаються протягом зими. Відповідно, руйнується хлорофіл, що надає листю зелене забарвлення. Стає видно інші групи пігментів, які були замасковані зеленим забарвленням хлорофілу. Каротиноїди відповідають за жовтий колір, а водорозчинні антоціани — за червоний. Вони не руйнуються.

Кількість конкретних пігментів в листі залежить від виду і навіть сорту дерев. Це може бути індивідуальною особливістю рослин: якась червоніє сильно, якась — слабо, а якась не червоніє зовсім. Так, для наших берез процес накопичення антоціанів не характерний, тому їх листя чисто жовтого кольору. В Японії є сорти кленів з надзвичайно яскраво-червоним або, навпаки, жовтим забарвленням листя.

Каротиноїди мають важливу функцію: вони беруть участь у фотосинтезі. Якби рослина вміла використовувати їх повторно, вона б і їх теж забирала і відправляла у запас. Але оскільки немає способу, який дозволяє перенести каротиноїди в коріння, а потім повторно їх використовувати, вони просто залишаються в листі.

З антоціанами все складніше: у них багато різноманітних функцій. Одна з них — екологічна функція взаємодії з іншими живими істотами. Були поставлені експерименти, коли попелицям пропонували червоне і жовте листя, щоб вони відклали на них яйця для зимівлі. Виявилось, що попелиці вибирають жовте листя, а червоне їм не подобається. Мабуть, це пов'язано з тим, що антоціани — це фенольні сполуки, разом з ними ця ж рослина може синтезувати інші, більш отруйні речовини. Коли попелиця бачить, що рослина забарвлена в червоний колір, вона інстинктивно побоюється, що ця рослина отруйна, і вважає за краще летіти на жовте листя.

Є цікаве спостереження: в Європі червоне забарвлення при листопаді рідкісне, а ось якщо поїхати кудись на Далекий Схід, можна побачити багато дерев з яскраво-червоним листям. Під час льодовикового періоду рослини Європи рятувались десь в області Середземномор'я на південь від Альп — гір, що йдуть паралельно широті. Шкідники не встигли перекочувати слідом за рослинами і дуже сильно від них відстали. Тому рослини, «вирвавшись на свободу», перестали їх боятись і накопичувати антоціани, і осінь стала золотою. А на Далекому Сході гори розташовані уздовж меридіанів, тому льодовик поступово наступав і поступово відступав. Тому рослини спочатку відступали зі шкідниками, а потім заселялись назад. І вони були змушені весь час попереджати комах про те, що у них хороший фенольний метаболізм і що можуть синтезуватись якісь отруйні речовини. Це ж стосується американських лісів: там гори також розташовані в меридіональному напрямку, і там теж дуже барвиста, яскрава осінь з червоними тонами.

Накопичення антоціанів — одна з ознак стресу. Навіть ті листки, які не збираються жовтіти, можуть накопичувати помітну кількість антоціанів в стресових умовах. Це може бути посуха, нестача мінерального живлення, надлишок світла, заморозки. Чим яскравіше світить сонце і сухіша осінь, тим більш яскравими будуть червоні фарби. Хвойні дерева теж змінюють забарвлення — ми просто цього не бачимо. У них не руйнується хлорофіл, але холодною зимою листя трохи бронзовіє: на зелений колір накладається невелика кількість червоного пігменту. Це характерно для туї та ялівцю. Повітря навколо хвойних дерев запашне через летючі ізопреноїди, що мають фітонцидний ефект.

Звичайно, через те, що дерева скидають листя, яке потім перегниває на землі, взимку вироблення кисню зменшується, але ми цього не відчуваємо. Перша причина — рухливість атмосфери. Кисень надходить до нас з тропічних областей. Друга — наша здатність адаптуватись до різних концентрацій кисню. Якщо кількість кисню в повітрі змінюється поступово, ми встигаємо адаптуватись і не відчуваємо, що вміст кисню змінився. Але якщо різко піднятись у гори, то буде помітно, що тиск і концентрація кисню змінились.

Вельвічія

Цікаво знати!
Вельвічія (Welwitschia mirabilis) – рослина, відкрита в 1860 році португальським ботаніком Фрідріхом Вельвічем в кам'янистих пустелях тропічної Південної Африки. Стовбур рослини лише трохи виступає над поверхнею ґрунту, а листків всього два: вони розстилаються по землі і бувають завдовжки в 1 метр, а шириною в 20 см. В кутках листків з'являються розгалужені суцвіття, які несуть на кінцях гілок шишковидні колоси. Шишки довгастої або веретеноподібної форми складаються з 70 - 90 лусок, в пазухах яких знаходиться по одній квітці. Можлива тривалість життя вельвічії варіюється від 400 до 1500 років.