22.06.20

Екологічна стежка

ДО НАЙКРАЩОГО УРОКУ ВЧИТЕЛЬ ГОТУЄТЬСЯ ВСЕ ЖИТТЯ

Екологічна стежка – це своєрідна лабораторія в природі, де створюються умови для виконання системи завдань, організуючих і спрямовуючих діяльність учнів у природному оточенні. Цим визначається і ряд вимог до організації екостежки: вибір місця створення, вибір маршруту та його довжина, вибір природних об’єктів, підготовка екскурсоводів та ін. Організація екостежини сприяє тому, що учні вивчають об’єкти і явища в самій природі, визначають види рослин і тварин, з’ясовують шляхи впливу людини на довкілля, дізнаються про види природокористування, накопичують досвід оцінок характеру та результатів взаємодії людини та природи, оволодівають навичками екологічно грамотної поведінки в природному оточенні, розвивають уміння пропагувати ідеї охорони природи серед однолітків та населення, розширюють свій кругозір щодо сучасних природоохоронних проблем і шляхів їх вирішення.

Важливим моментом в організації і створенні екологічної стежки є підготовчий етап. Він починається з пошуку доступних естетично-виразних приваблюючих ландшафтів місцевості, де організовується стежка. Серед природних об’єктів ландшафту вибираються найбільш інформаційно-насичені (старе дерево, гайок, озерце, болітце…). На основі відібраних об’єктів розробляється маршрут стежки, який краще всього прокладати по вже протоптаних людьми стежках. Довжина маршруту не повинна перебільшувати двох кілометрів, а тривалість екскурсії по ній – 2,5години, які, з урахуванням віку учнів, повинні змінюватись.
Після того, як маршрут прокладено, починається наступна стадія підготовчого етапу. Під керівництвом вчителя розробляється тематика та зміст рефератів до кожного відповідного об’єкту. Реферативні повідомлення повинні бути змістовними та емоційними. На основі написаних рефератів готуються екскурсоводи, краще всього по 2 – 3 різного віку на один об’єкт. У залежності від категорії відвідувачів стежки розробляється і рівень інформації про об’єкт.
Наступний етап – розробка паспорта стежки (встановлення контактів з Міською радою з метою отримання допомоги в проектуванні та обладнанні, яке передбачає створення інформаційних знаків та щитів, обладнання оглядових майданчиків тощо). Доцільно створити такі типи інформаційних щитів і знаків:  загальний путівник-схема стежки, правила і норми поведінки, гасла, екологічні знаки тощо. Виховним моментом тут повинна стати особиста ініціатива і творчість школярів, а допомогти їм у цьому мають вчителі різних фахів.
Екологічна стежка допомагає ефективно реалізувати цілий ряд проблем комплексного виховання. Вона дає змогу поглиблено вивчити програмовий матеріал з біології та географії, є місцем проведення екскурсій, передбачених програмою, формує у дітей ініціативу і творчість, виховує доброту, відвертість, любов до ближнього, чуйність. Екостежка може бути місцем проведення екологічних акцій та фестивалів. Всі знання, навички, уміння, почуття, переконання, які формуються під час занять у навчальній екологічній стежині, спрямовані на вирішення одного з найгуманніших завдань сучасності – збереження довкілля, в якому живе людина.
Паспорт навчальної екологічної стежини
Місце розміщення:
Землекористувач:
Значення екологічної стежки:
Короткий опис маршруту: (вказати азимут, орієнтири на місцевості і відстань між ними по всій довжині маршруту)
Історична довідка про ландшафт:
Опис екскурсійних об’єктів на маршруті:
Стан екологічної стежки:
Режим використання: (природоохоронний чи рекреаційний)
Необхідні екологічні заходи:
Шефи:
Маршрут розроблений:
Консультанти:
Науковий керівник:
Додатки:
а)картосхема маршруту;
б)опис екскурсійних об’єктів.

Немає коментарів:

Дописати коментар