ДО НАЙКРАЩОГО УРОКУ ВЧИТЕЛЬ ГОТУЄТЬСЯ ВСЕ ЖИТТЯ
Ключові зміни оновлених програм 5-9
класів
Оновлення
навчальних програм відбувається відповідно до Державного стандарту базової і
повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 23.11.2011 № 1392, з урахуванням Державного стандарту початкової
загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 № 462).
БІОЛОГІЯ. 6-9 КЛАСИ
1. Розширено преамбулу до
програми з метою показати вчителеві передбачувані результати навчання до
початку роботи, а не як було раніше — в кінці. Для цього введено
компетентнісний потенціал предмету. Оскільки голова групи одночасно працює і в
групі з розробки стандартів до Нової української школи, ми вважали це зробити
можливим і доцільним. Також прописані загальні передбачувані результати
навчання у базовій школі. Було бажання прописати їх від першої особи, щоб учень
сказав учителю, чого він від нього бажає, але теоретиками освіти було
зауважено, що програма пишеться для вчителя і там не місце тексту від першої
особи. Разом із тим, уперше в програмі очікувані результати навчання передують
змісту.
2. Дуже важливо, що для того, аби
побачити перше речення змісту програми, що його можна переписати у свій
календарно-тематичний план, учителеві прийдеться перечитати преамбулу і
очікувані результати. На наш погляд дуже позитивно, що вчитель перед тим, як
почати викладати, буде розуміти кінцеву мету своєї роботи.
3. У програмі знайшли своє
відображення наскрізні теми. У преамбулі прописано, на що орієнтувати учнів
кожного класу, а в змістових лініях показана дотичність кожної з них до
формування важливих умінь.
4. У основній частині програми
біологи зробили акцент саме на уміннях і ціннісних ставленнях, що формуються в
учнів унаслідок вивчення кожної теми:
5. Основна таблиця структурована,
виділені терміни, якими учень оперуватиме після вивчення теми. Кількість цих
термінів дорівнює приблизно 0,6 на урок, що цілком посильно. У межах кожної
теми виділено до 40 % навчального матеріалу в опційне навчання. Це дуже
позитивно і дозволить вчителеві обирати з опцій ті теми, які йому ввижаються
найбільш корисними і доцільними. Учням такий підхід полегшить вивчення предмета
і підготовку до ЗНО.
6. На жаль, не повністю вдалося
синхронізувати питання міжпредметних зв’язків через намагання деяких робочих
груп з інших предметів будь-що «захистити» свій предмет, що негативно
позначилося на наближенні програм з різних предметів до єдиного курсу.
Немає коментарів:
Дописати коментар