неділю, листопада 20, 2016

Використання технологій інтерактивного навчання

Використання технологій інтерактивного навчання.




Сутність інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умов постійної активної взаємодії усіх учнів. Це співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці), коли учень і викладач є рівноправними, рівнозначними суб'єктами навчання. Інтерактивне навчання ефективно сприяє формуванню цінностей, навичок і вмінь створенню атмосфери співпраці і взаємодії.
Переваги технологій інтерактивного навчання
Вплив інтерактивного навчання на розвиток особистості й самореалізацію базується на гуманізмі, увазі та повазі до кожного учня, створення позитивного настрою, який спрямований не лише на здобуття знань, а й на розвиток дитини.
Реалізація інтерактивних технологій веде до зміни ролі викладача — з носія готових знань він перетворюється в організатора пізнавальної діяльності своїх учнів. Особливо важливим є виконання педагогом функції незалежного консультанта. Водночас іншим стає і психологічний клімат в аудиторії, оскільки викладачу доводиться переорієнтовувати свою навчально-виховну роботу та роботу учнів на різноманітні види самостійної діяльності пошукового, дослідницького і творчого характеру.
Змінюється і роль учнів у навчанні: вони є активними учасниками процесу. Відбувається формування критичного мислення — в учнів виробляється власний аналітичний погляд на інформацію.
З'являється і така важлива риса, як колективізм (уміння працювати в колективі, брати відповідальність за вибір рішення, аналізувати результати діяльності), що розвивається лише в дії і не може бути засвоєна вербально. Це стосується, в першу чергу, групових технологій, де працює невеликий колектив.
Усі інтерактивні технолога залежно від використання форми навчальної діяльності учнів умовно поділяються на 4 групи (табл.). Кожна із цих форм має свої психолого-педагогічні особливості, на які необхідно зважати під час визначення способів організації засвоєння учнями знань.
Інтерактивні технології в навчанні біології сприяють розвитку мислення, пізнавальних інтересів і здібностей, формування умінь і навичок самоосвіти. Уміння вибрати з існуючих методів такі, що не просто збагатять учнів знаннями, а готуватимуть їх до активної і творчої праці, є одним з основних критеріїв майстерності викладача.


Немає коментарів:

Дописати коментар