Захист наукового дослідження – завершальний етап конкурсу наукових робіт учнів в системі МАН України. Це процедура прилюдного оголошення основних результатів підготовлених досліджень. Усі учасники конкурсу, а також усі присутні можуть виступати як опоненти.
В рамках проведення тижня бiологii учень 10-а класу захищав свою наукову роботу перед учнями-слухачами МАН нашоi школи
Захист проходить таким чином:
- конкурсанти виступають з доповідями за темою дослідження;
- відповідають на поставлені запитання;
- уважно слухають виступи інших учнів, беруть активну участь у дискусії.
На основі положення «Про проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідних робіт учнів-членів Малої академії наук України» під час захисту досліджень з літератури оцінюється:
- аргументоване доведення наукової проблеми;
- чіткість, логічність, лаконізм викладення матеріалу;
- літературна ерудиція і грамотність;
- використання наукової термінології;
- вільне володіння матеріалом дослідження;
- культура мовлення під час виступу;
- повнота, вичерпність відповідей;
- якість та доцільність використання наочних матеріалів дослідження (схеми, таблиці, діаграми, мультимедійний супровід тощо);
- активна кваліфікована участь у дискусії.
Готуючись до виступів, у школярів зазвичай виникає низка запитань:
- як сформулювати ту чи іншу думку, щоб зробити її більш ясною;
- яким чином розподілити матеріал доповіді;
- як використати наявні факти й аргументи.
Тому доцільно підготувати рекомендації доповідачам, які мають сприяти формуванню культури виступів учнів. Наведемо один із варіантів порад для виступаючих:
- Доповідь має бути короткою та чіткою.
- Завдання доповідача переконати слухачів, довести свої головні тези.
- Для вирішення поставленої мети добре подумайте над таким:
- якою бачиться вам структура вашого виступу;
- які думки та почуття хочете ви викликати у слухачів;
- які прийоми (риторичні запитання, зіставлення фактів, інтонаційні засоби) залучення уваги слухачів ви використаєте у своїй промові;
- які приклади з творів літератури чи інших видів мистецтв ви включите у свій виступ;
- стежте за правильністю мовлення під час виступу, звертайте увагу на плеоназми (мовленнєва надмірність), тавтологію (повторення спільнокореневих слів), невиправдане використання вставних зворотів та речень, слів-паразитів, мовленнєвих штампів
Немає коментарів:
Дописати коментар