ЗБІР БАТАРЕЙОК ДЛЯ УТИЛІЗАЦІЇ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Матеріали опису роботи комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 6» Дніпропетровської міської ради для участі в конкурсі «Школа сприяння сталому розвитку»
КЗО «СЗОШ № 6» знаходиться за адресою: вул. Робоча, 64, м. Дніпропетровськ, тел.: (0562) 42-36-28
Керівник проекту: вчитель біології Усенко Ірина Сергіївна
Тел.: 0669670606
Електрона пошта: irysik20@gmail.com
- Пріоритетний напрям діяльності школи - освіта для сталого розвитку; є реалізація концепції безперервної екологічної освіти. Робота з дітьми орієнтується не тільки на пасивне засвоєння певних масивів інформації у школі, а й на реалізацію практичних заходів. Залучення всіх учнів навчально - виховного процесу до активної діяльності, спрямованої на сталий розвиток школи;
- активна роботу з формування в учнів, вчителів і батьків позитивної мотивації до сталого, екологічно дружнього стилю повсякденного життя.
- Аналіз та робота по вдосконаленню системи діяльності в освіті для сталого розвитку, пошук мотивації та способу розв’язання проблем на вищих витках спіралі досягнення поставленої мети.
Метою роботи школи в ракурсі впровадження освіти для сталого розвитку є формування в учнів знання про взаємозв’язок природи, суспільства і людської діяльності;
встановлення гармонійних взаємовідносин з природою, суспільством, пізнання особливостей свого організму;
розуміння цінностей природи для суспільства в цілому і кожної людини зокрема;
оволодіння нормами правильної поведінки в природному середовищі; розвиток потреби спілкування з природою;
активізувати діяльність щодо охорони й поліпшення навколишнього середовища.
Завдання: вплинути педагогічними методами на свідомість і поведінку учнів шляхом розвитку у них цінностей, ставлень, життєвих і спеціальних навичок, сприятливих для здоров’я, безпеки, гармонійного розвитку та успіху;
- Поширення позитивного досвіду та обмін напрацюваннями та вдалими формами роботи з організаціями та навчально-виховними закладами, що діють у сфері освіти для сталого розвитку.
Підходи до організації навчально-виховного процесу щодо екологічного виховання
Організація навчально-виховного процесу щодо екологічного виховання в умовах реалізації проекту орієнтована на розвиток:
- афективної сфери діяльності (здатність відчувати, співпереживати, емоційно реагувати);
- когнітивного мислення (самостійність мислення, вироблення активної життєвої позиції, самостійність у здобутті наукових знань про світ);
- діяльнісної сфери особистості (оволодіння учнями різноманітними способами творчої діяльної)
Виділяється три основні підходи:
Створення особливого простору навчальної та позакласної діяльності, в якому учень здійснює суб’єктивне відкриття екологічних законів, явищ, закономірностей, засвоює механізм здобуття нових знань. Учень має можливості творчої участі у процесі оволодіння новими екологічними знаннями, формування пізнавальних інтересів і творчого екологічного мислення.
Ігровий підхід – це створення особливого простору навчальної діяльності, в якому учень готується до вирішення життєво важливих проблем і реальних складнощів, "переживаючи" ці ситуації й способи їх розв’язання в навчальному процесі.
Стратегічний підхід – це створення особливого простору навчальної діяльності навчальної діяльності, в якому учень вчиться самостійно аналізувати екологічні ситуації, визначати своє місце в житті, висловлювати власну точку зору, готується до свідомого вибору професії, проектує своє майбутнє шляхом вибору стратегії.
Вчителі активно впроваджують інноваційні технології, беруть участь у семінарах, різноманітних конференціях та заходах всіх рівнів.
В цьому році наш заклад нагороджений золотою медаллю, дипломом та грамотою в номінації: «Сучасний навчальний заклад як соціокультурний осередок громадсько-патріотичного виховання дітей та студентської молоді», за активну роботу з упровадження педагогічних інновацій у навчально-виховний процес.
Школа має друковані роботи вчителів у професійних виданнях.
Наші учні беруть активну та успішну участь у Всеукраїнських та міжнародних проектах та освітніх програмах, екологічних проектах, конкурсах:
(більш детально можна ознайомитися на власному блозі вчителя біології Усенко Ірини Сергіївни «ЗДОРОВА ПЛАНЕТА-ЗДОРОВИЙ ТИ» http://sdorovaplaneta.blogspot.com/ )
1. Обласний етап-конкурс «Первоцвіти просять захисту» (переможці області)
2. Проект «Парад квітів біля школи (внутрішнє та зовнішнє озеленення школи)» 1 місце
3. Проект «Галерея кімнатних рослин» - 3 місце
4. Обласний проект «До чистих джерел» - 3 місце
5. Районний Конкурс «Я це бачив сам» (2 місце)
6. Виступ агітбригад в районному на міському конкурсах.
7. Проводимо бесіди на екологічну тематику з учнями
8. Акція «Допомога нашим пернатим друзям взимку»
9. Співпраця з ДОП «Фенікс» ДНУ ім. Гончара
10. Робота екологічних гуртків «Юні квітникарі» та «Юні знавці природи»
11. Всеукраїнський проект «Еко-зв'язок» від Київстар http://shkola6.dp.ua/shkola_stalogo_rozvitku.html
З 2014 року у школі викладає курс за вибором «Уроки для сталого розвитку» 8-9 класи,(учитель Усенко І.С., яка пройшла навчання на відповідних семінарах та має посвідчення на право викладання). Залучені 74 учні, що становить 13,5 % від всієї кількості учнів.
Школа докладає зусиль до того, щоб освіта для сталого розвитку вийшла за рамки таких предметів як біологія, географія, основи здоров’я, природознавство, екологія, хімія та фізика, математика, українська мова та література, історія.
Вчителі математики використовує посібники 8,9 класу з курсу «Уроки для стійкого розвитку» при складанні задач, української мови – для диктантів, основ здоров’я – як навчальний посібник при викладанні окремих тем, англійської мови – добирають тексти для перекладу.
Методоб’єднання вчителів природничих дисциплін щороку включає у річний план роботи заходи, пов’язані з реалізацією проекту “Освіта для сталого розвитку в дії», а саме Тиждень сталого розвитку, День Землі (22 березня), Година Землі (29 березня).
Щороку в школі проходить місячник екологічного виховання, учні випускають екологічну газету «Майбутнє починається сьогодні» (додаток 1), в якій висвітлюється вся інформація про життя школи в ракурсі впровадження сталого розвитку.
Учні 8 класу приймають участь в аудитах: «Сміття», «Вода» та «Енергозбереження», вдома проводили спостереження, скільки за тиждень сягає вага відходів, кількість спожитої води та електроенергії.
З метою пропаганди здорового способу життя серед дітей та молоді Красногвардійського району в рамках місячника «За здоровий спосіб життя» в КПНЗ «ЦПРДТ «Альтаїр» пройшов районний конкурс агітбригад «За здоровий спосіб життя», в якому взяла участь команда учнів 7А класу (керівник Ярош Н. Д.). Учні агітували за активну життєву позицію, бажання бути здоровим. Щороку проходить конкурс стіннівок та газет про здоровий спосіб життя.
Одне з найцікавіших занять на Новий рік - це прикрашати ялинку. У всіх вона виходить різна: хтось майструє іграшки з підручних матеріалів, хтось звертається до професіоналів, хтось намагається самостійно вписати імідж ялинки в дизайн квартири. У нашій школі іграшки виготовляють учні та батьки власними руками, надаючи речам друге життя.
Щорічна виставка-конкурс годівничок у цьому році була особливо багатою, до участі долучилися батьки та учні початкової школи. Для виготовлення годівничок в основному були використані вторинні матеріали: пластик, фанерні ящики (додаток 2).
Учні школи не байдужі ні до флори, ні до фауни. Учні 8-а класу (класний керівник Усенко Ірина Сергіївна) прийняли участь у Обласному конкурсі «До чистих джерел» і посіли 3 місце (додаток 3).
Метою є залучення учнів 8-а класу (членів гуртка «Юні квітникарі») школи та жителів села Радянське Магдалинівського району до практичної природоохоронної роботи, спрямованої на охорону і поліпшення стану річки Кільчень; впорядкування та догляд за зонами відпочинку, прибережних захисних смуг річки; привернення уваги громади до проблем охорони довкілля, спрямування зусиль до практичних дій по його оздоровленню, пропаганда здорового способу життя, виховання екологічного мислення та культури;
Завдання: проведення просвітницько-інформаційної діяльності щодо актуальних проблем стану річки Кільчень; відновлення та впорядкування, догляд (очистка) зон відпочинку річки; вивчення екологічного стану (збір інформації); розробка та впровадження планів дій з їх оздоровлення; визначення глибини річки, порівняння глибини за останні роки; поліпшити стан нашого довкілля, а також на прикладі цієї акції привернути увагу громадськості до проблем екології, підвищити рівень екологічної свідомості суспільства.
Учні школи вивчали екологічний стан та збирали інформацію про річку Кільчень. Було встановлено, що глибина річки за останні роки різко зменшилася, зникли цілі плеса, її можна в деяких місцях переходити вбрід. Лише в місцях захищених лісами, Кільчень ще більш-менш тримається.
Було проведено порівняння глибини річки Кільчень за декілька останніх років, яка протікає далеко від лісу, можна побачити в діаграмі, які відбулися зміни. Дані свідчать, що з кожним роком глибина все зменшується. А це говорить про те, що через деякий час річки Кільчень в селі Радянському взагалі може не бути.
Дані подані в таблиці:
рік
|
2008
|
2010
|
2012
|
2013
|
2014
|
Глибині річки, м
|
2
|
1,5
|
1
|
0,8
|
0,8
|
Також була проведена очистка прибережної території річки, участь приймали учні та жителі села. Один мешканець села за свої власні кошти здійснив заходи щодо очищення річки, було зібрано купу сміття, скла з дна річки, завезено пісок за його рахунок, змайстровано кладку, щоб діти могли влітку купатися, скошено велику кількість бур'яну. На жаль, в наш час мало таких людей, які піклуються про майбутнє нашої річки! Потрібно нам зберегти Кільчень для наших нащадків.
Члени гуртка «Юні квітникарі» прийняли участь у конкурсі від Фокстроту – номінація «ЕКОдизайн» (додаток 4).
Поліпшення ґрунтів та біорізноманіття на території школи зводиться до заходів по утриманню в належному стані озеленення класних кімнат (додаток 5) та пришкільних ділянок. Учнями було висаджено 16 дерев, 6 кущів, 120 квіткових рослин, діти постійно приймають участь в озелененні та благоустрою школи (додаток 6).
Вплив школи на довкілля. Описані вище види діяльності частково висвітили питання щодо динаміки впливу школи на довкілля. Хотілося додати, що в кожній класній кімнаті та кабінеті учні, вчителі та техперсонал сміття збирають окремо: макулатуру, пластик, побутові відходи, також у кабінеті біології є контейнер для збору відпрацьованих батарейок, який після заповнення буде відправлений на утилізацію.
Немає коментарів:
Дописати коментар