26.10.21

«Кубики Блума» на уроках біології!!!

«Кубик Блума» — це такий прийом навчання, який полегшує розглядання різних сторін теми і водночас допомагає охарактеризувати поняття різнобічно й повністю, використовуючи для цього глибині знання. Цей прийом було запропоновано американським психологом і педагогом Бенджаміном Блумом, автором теорії таксономії, яка передбачає поділ цілей навчання на блоки: «знаю» — «творю» — «умію».  Цей прийом допомагає залучити до роботи всіх без винятку учнів.

Роботу з кубиком можна застосовувати на початку уроку у вступній частині, під час переходу до основної частини або наприкінці її для остаточного осмислення матеріалу учнями.

На початку уроку, коли формулюють тему. Вона «визначає» коло питань, на які учням слід відповідати, досліджуючи її. Це можуть бути запитання на актуалізацію знань і досвіду учнів (аби підготуватись до сприйняття) або на дослідження нового. Вони і будуть поставлені перед учнями за допомогою кубика.

В основній частині уроку  кубик використовують після першого ознайомлення з темою за підручником.

Як використовувати? Можливі два варіанти використання «Кубика»:

  1. Питання формулює сам учитель.Це більш легкий спосіб, який використовують на початковій стадії, коли необхідно показати учням приклади, способи роботи з кубиком. Очевидно, що вчитель має вислухати як мінімум 5–6 варіантів запитання одного рівня.
  2. Питання формулюють самі учні.Цей варіант вимагає певної підготовки від дітей, оскільки придумати питання репродуктивного характеру легко, а ось питання-завдання вимагають певного досвіду.

Питання на гранях кубика можна варіювати за своїм бажанням. Важливо тільки, аби вони стосувалися різних аспектів заданої теми.










1 коментар: