пʼятницю, грудня 02, 2016

Ссавці – найбільш високоорганізовані тварини

ДО НАЙКРАЩОГО УРОКУ ВЧИТЕЛЬ ГОТУЄТЬСЯ ВСЕ ЖИТТЯ
Розробка уроку з біології тварин

Тема: Ссавці – найбільш високоорганізовані тварини.
Мета:
·      Узагальнити знання учнів про особливості будови і життєдіяльності тварин класу Ссавці.
·      З’ясувати особливості поведінки ссавців, їх роль в природі та житті людини.
·      Розвивати інтерес до предмету, формувати логічне мислення учнів.
Обладнання:
-          різноманітні таблиці, що стосуються класу ссавці;
-          діапроектор, слайди;
-          виставка художньої і біологічної літератури;
-          малюнки учнів;
-          магнітофон, аудіокасета з голосами звірів;
-          фотографії.
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.
Форма проведення: урок-гра “Ці кумедні тварини”.

Хід уроку


І. Організаційний момент.
            Вступне слово вчителя про особливості проведення уроку.
ІІ. Основна частина.
            Клас ділиться на 4 групи. Всі групи одночасно виконують запропоновані завдання туру.
І тур – “Сходинки до Парнасу”.
            Вчитель зачитує означення терміна або задає питання по черзі кожній групі таким чином, щоб кожний учень дав відповідь. За правильну відповідь – 1 бал.
ІІ тур – “Знайомі незнайомці”.
            Вчитель зачитує загадку про тварину, учні повинні відгадати і розповісти про особливості будови і життя тварини. Правильна відповідь – 2 бали.
Наприклад. Відгадайте тварину, яка живиться осами і джмелями, молодими пагонами рослин, яйцями птахів, може гризти оленячі роги і дуже полюбляє ласувати ягодами і грибами. (Білка)
ІІІ тур – “Цікаві питання”.
            Групи отримують цікаві питання, 2-3 хвилини обговорюють і дають відповідь. Цікава відповідь – 2 бали, не дуже цікава – 1 бал.
Наприклад. Від людиноподібних мавп людина успадкувала 4 хвостових хребця і тому не може повною мірою оцінити свої переваги, які дарує хвіст його власникам. А яким чином ви б використовували хвіст, якщо би він був у вас?
І V тур – “Цікавинки звідусіль”.
            Кожна група розповідає щось цікаве та кумедне про тварин, використовуючи власні малюнки та оповідання. Оцінюється відповідь в 2 бали.
V тур – “Відгадай голос”.
            Звучить аудіозапис голосів ссавців. За правильно відгаданий голос – 1 бал.

V І ТУР – “ЕТИКЕТ ССАВЦІВ”.

            Конкурс розрахований на знання учнями поведінки ссавців. Для проведення конкурсу учні приносять з дому своїх вихованців – хом’ячків, кроликів, морських свинок, кошенят. Завдання до конкурсу може бути таким:
-          “зустріч двох хом’ячків”. Як поведуть себе хом’ячки при знайомстві? Учні спочатку дають відповідь на питання, потім проводять зустріч і обговорюють результати. Група, яка була найближче до дійсності отримує 2 бали, решта – 1 бал.
-          “гурманство кроля”. Що почне їсти кролик: капусту чи моркву першою? І т.д.
V ІІ тур – “Гімн тваринам”.
             Кожна група виступає із заздалегідь приготованою промовою-захистом на одного з видів ссавців Червоної книги України (від імені ссавця). Оцінка – 2 бали.
ІІІ. Підсумок уроку.
            Заключне слово вчителя про результативність роботи учнів на уроці, оголошення оцінок за урок..

Немає коментарів:

Дописати коментар