Тема: Загальна характеристика типу Членистоногих.
Мета: Освітня : ознайомити із загальними рисами типу; відмітити ознаки ускладнення організації членистоногих порівняно з кільчиками; вияснити їхнє походження.
Розвиваюча: розвивати навички самостійної роботи з текстом підручника; вміння виділяти головне, порівнювати, робити висновки.
Виховна: формувати розуміння ролі членистоногих у природі і житті людини.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
1.Організаційний момент
2.Актуалізація опорних знань
Методом фронтальної бесіди з’ясувати знання учнів про тип Членистоногих
3.Мотивація навчальної діяльності
Учитель - Мабуть, немає найбільш чисельнішого типу тварин ніж тип Членистоногі. Він нараховує 1,5 млн. у світовій фауні.
25 тис. видів на території України. Їх можна зустріти скрізь. Це найпрогресивніша група тварин. Що і зумовило всюдисущність. Членистоногі такі різноманітні і за розмірами, і за забарвленням, і за швидкістю пересування і ви їх добре знаєте. Спробуйте відгадати про кого з них іде мова:
Ніс довгенький , голос тоненький,
Летить – дзижчить, сяде мовчить.
Хто його убиває,
Той свою кров проливає. (Комар)
До Членистоногих належать раки, павуки, кліщі, жуки, метелики, мухи. Що їх таких різних об’єднує в один тип?
Від яких тварин вони походять?
Саме про це й піде розмова на сьогоднішньому уроці.
4.Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.
Розповідь з елементами бесіди
Учитель – Членистоногі – вільноживучі тришарові безхребетні із сегментованим тілом, у яких є змішана порожнина тіла. Вони живуть у всіх основних водних і наземних середовищах, велика кількість з них літають. В своїй внутрішній та зовнішній будові Членистоногі мають багато подібного з червами.
Особливості зовнішньої та внутрішньої будови членистоногих порівняно з кільчастими червами (робота в групах)
Кожна з груп повинні розглянути особливості певної системи типу Членистоногих та зробити порівняльний аналіз з Кільчастими червами, який у вигляді невеличкої доповіді повинні продемонструвати всьому класу.
1 група – Зовнішня будова (Покриви тіла , форма та розміри.)
2 група – Внутрішня будова (Особливості систем органів)
3 група – Процеси життєдіяльності (Розвиток, розмноження, поведінка)
Час на підготовку 7 хв.
Час на доповідь однієї групи 3 хв.
5. Фізкультхвилинка
6. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі
Робота біля дошки: Заповнити схему з поданих термінів - Клас Ракоподібні, Клас Павукоподібні,Тип Членистоногі, Клас Комахи, Павук Хрестовик, Оса помпіла.
7. Узагальнення та систематизація знань
Розглянути таблиці, малюнки та інші демонстраційні матеріали з видами типу Членистоногі.
8. Підведення підсумків уроку.
· Ігровий прийом «Гра у м’яч » учні предають один одному м’яч та відповідають на запитання: Що нового я дізнався на уроці.
· Оцінення роботи учнів на уроці
9. Надання та пояснення домашнього завдання
Опрацювати відповідні то теми уроку сторінки підручника.
Немає коментарів:
Дописати коментар