ДО НАЙКРАЩОГО УРОКУ ВЧИТЕЛЬ ГОТУЄТЬСЯ ВСЕ ЖИТТЯ
Розмноження та розвиток рослин
Розмноження та розвиток рослин
115. Під вегетативним розмноженням розуміють
тип:
а) статевого розмноження;
б)
нестатевого розмноження.
116. Вони розвиваються з додаткових бруньок,
які закладаються на корені:
а)
кореневі паростки;
б) кореневища;
в) бульби.
117. Бульбу мають:
а) тюльпан;
б)
топінамбур;
в)
валеріана.
118. Кореневими паростками розмножуються:
а)
шипшина, акація біла, хрін;
б) акація біла, хрін;
в) нарцис, шипшина.
119. Живці бувають:
а)
літні, зимові;
б) літні, зимові, весняні;
в) літні, весняні.
120. Зимовими живцями вегетативне розмноження
проводять у таких рослин:
а)
винограду, смородини, аґрусу (без листя);
б) бегонії, глоксинії.
121. Вегетативне розмноження можна провести за
допомогою таких живців:
а)
листкових, стеблових та кореневих;
б) листкових та кореневих;
в) стеблових та кореневих.
122. Малину, сливу, вишню, айву розмножують:
а)
кореневими живцями;
б) листковими живцями;
в) стебловими живцями.
123. Для мохів та папоротей характерне
розмноження за допомогою:
а) бульб;
б)
виводкових бруньок;
в) кореневих паростків.
124. Калину, виноград, аґрус можна
розмножувати:
а)
відводками;
б) живцями;
в) кореневищами.
125. Вегетативне розмноження, де прищепою є
брунька з частиною деревини – це:
а) копулювання;
б)
окулірування;
в) щеплення.
126. Зрощування прищепи та підщепи однакової
товщини – це:
а)
копулювання;
б) окулірування;
в) щеплення.
127. Рослину, з якої беруть живець для щеплення
називають:
а) підщепою;
б)
прищепою.
128. Рослину, до якої прищеплюють живець називають:
а)
підщепою;
б) прищепою.
130. Органами вегетативного розмноження є:
а) листок, бульба;
б) цибулина, кореневище;
в)
листок, бульба, цибулина, кореневище.
131. Цибулину мають:
а) конвалія, лілія;
б)
лілія, нарцис;
в) топінамбур, жоржина.
132. Видами нестатевого розмноження є:
а)
спорове, вегетативне;
б) вегетативне;
в) спорове.
133. Генеративний орган – це:
а) квітка, стебло;
б) квітка, листок;
в)
квітка.
134. Чашолистики разом із пелюстками утворюють:
а)
оцвітину;
б) віночок;
в) квітку.
135. Головні частини квітки – це:
а) тичинки й маточки;
б) пелюстки та чашолистики;
в) тичинки та пелюстки.
137. Подвійну оцвітину мають:
а) жасмин, вишня;
б)
шипшина, жасмин, вишня.
138. Маточка складається з:
а)
приймочки, стовпчика, зав’язі;
б) приймочки, зав’язі;
в) приймочки та стовпчика.
139. Усі частини квітки розташовані на:
а) квітконіжці;
б)
квітколожі;
в) стеблі.
140. Квітка має тичинки і маточки у:
а) яблуні, кукурудзи, дуба;
б) яблуні, огірків, вишні;
в)
яблуні, шипшини, вишні.
141. Одностатеві квітки – це ті, що мають:
а) маточки;
б) тичинки;
в)
маточки або тичинки.
142. Однодомними рослинами є:
а)
дуб, береза, огірок;
б) тополя, огірок;
в) тополя, дуб, береза.
143. Залежно від будови квітки поділяються на:
а) одностатеві;
б) двостатеві;
в)
одностатеві та двостатеві.
144. Суцвіття мають такі рослини:
а)
ромашка, конюшина, морква;
б) горобина, шипшина;
в) бузина, тюльпан.
145. Суцвіття початок мають такі рослини:
а)
кукурудза, рогіз;
б) кукурудза;
в) рогіз.
146. Вишня, примула, цибуля мають таке суцвіття:
а)
простий зонтик;
б) складний зонтик;
в) щиток.
147. Суцвіття китицю мають:
а) смородина, конвалія;
б) черемха, конвалія;
в)
капуста, конвалія, черемха, смородина.
148. Пижмо, деревій мають суцвіття:
а) щиток;
б) складний зонтик;
в)
складний щиток.
149. Утворення суцвіть – це пристосування:
а)
до запилення;
б) для краси;
в) до приваблювання комах.
150. Суцвіття складний колос мають такі
рослини:
а) пшениця, бузок, жито;
б)
пшениця, жито;
в) бузок, осот, пшениця.
151. Розрізняють такі способи запилення:
а) самозапилення;
б) перехресне запилення;
в) самозапилення та перехресне запилення .
152. До комахозапильних рослин належать:
а)
петунія, матіола, яблуня;
б) яблуня, береза, вільха;
в) петунія, тимофіївка, вишня.
153. Для підвищення урожайності соняшника люди
використовують запилення:
а)
штучне;
б) перехресне;
в) самозапилення.
154. Характерні ознаки для вітрозапильних
рослин:
а)
відсутність нектарників, великі пиляки, маточки з великими приймочками;
б) відсутність нектарників;
в) маточки з великими приймочками.
155. Комахозапильні рослини мають:
а) яскраву оцвітину, привабливий
запах;
б) яскраву оцвітину, привабливий запах, зібрані
у суцвіття квітки.
156. Вітрозапильні рослини – це:
а) вільха, соняшник, ліщина;
б)
вільха, ковила, береза, ліщина;
в) береза, ліщина, тюльпан.
157. Основні частини насінини – це:
а) зародок;
б)
ендосперм, насінна шкірка та зародок.
158. Подвійне запліднення у рослин відкрив:
а) К.Л.Тімірязєв;
б)
С.Г.Навашин;
в) І.В.Мічурін.
159. Із заплідненої яйцеклітини розвивається:
а)
зародок насінини;
б) ендосперм;
в) насінна шкірка.
160. Кожний насінний зачаток має:
а)
зародковий мішок;
б) центральну клітину;
в) зиготу.
161. Квітковим рослинам властиве:
а)
подвійне запліднення;
б) запліднення;
в) самозапилення.
162. Насінина розвивається:
а) після запилення;
б) після запліднення;
в)
після запилення та запліднення.
163. Плоди здебільшого утворюються із:
а)
зав’язі маточки;
б) інших частин квітки;
в) яйцеклітини.
164. Плід – це:
а) вегетативний орган;
б)
генеративний орган;
в) генеративний та вегетативний орган.
165. Плоди , які не мають насінини:
а) утворилися при поганій погоді;
б)
утворилися без запліднення;
в) утворилися без запилення.
166. Плід ягода мають такі рослини:
а) горобина, черемха;
б) вишня, смородина;
в)
помідор, смородина.
167. Однонасінні плоди мають такі рослини:
а)
соняшник, вишня;
б) соняшник, горох;
в) огірок, вишня.
168. М’ясисте супліддя мають:
а) яблуко, апельсин, інжир;
б)
інжир, ананас, шовковиця;
в) інжир, айва, шовковиця.
169. Сухий плід біб мають такі рослини:
а)
біла акація, конюшина;
б) квасоля, ріпа, біб;
в) гірчиця, горох, квасоля.
170. Соняшник, кульбаба та ромашка мають такий
плід:
а) зернівка;
б)
сім’янка;
в) кістянка.
171. Всередині цього плоду є багато насіння,
яке висипається через отвори:
а)
коробочка;
б) стручок;
в) сім’янка.
172. Бавовник, мак та льон мають плід:
а)
коробочка;
б) стручок;
в) сім’янка.
173. Плід яблуко мають такі дерева:
а) яблуня;
б) яблуня, груша;
в)
яблуня, груша, айва.
174. Плід, який має дерев’янистий оплодень,
який не зростається з насіниною й лежить вільно:
а)
горіх;
б) сім’янка;
в) коробочка.
175. У в’яза, клена плоди розповсюджуються:
а) вітром;
б) само скидання;
в) птахами.
176. Найбільш простий спосіб поширення плодів
та насіння – розкидання мають такі рослини:
а)
жовта акація, розрив-трава;
б) жовта акація, вівсюг, ковила;
в) розрив-трава, вівсюг.
177. Поширення плодів тваринами характерне для:
а)
горобини, калини, черемхи;
б) горобини, ліщини, верби;
в) іван-чаю, калини, черемхи.
178. Насінина утворюється з:
а) насінного зачатку;
б) після запліднення;
в)
з насінного зачатку після запліднення.
179. Зародок пшениці, цибулі, конвалії:
а) містить запас поживних речовин;
б)
не містить запас поживних речовин.
180. До дводольних рослин належать:
а)
горох, грицики, морква;
б) горох, морква, цибуля;
в) гарбуз, конвалія, горох.
181. Процес проростання насіння починається із:
а)
видовження зародкового корінця та перетворення на головний;
б) появи листочка;
в) появи проростка.
182. Для проростання насіння потрібні:
а) вода, повітря;
б)
вода, повітря, тепло;
в) тепло, вода, світло.
183. Шлях якісних перетворень у рослині
називають:
а) ріст;
б)
розвиток;
в) ріст і розвиток.
184. Життєвий цикл рослин – це:
а) сукупність стадій розвитку;
б)
розвиток від появи сходів до відмирання.
185. Після сходів у злаків спостерігають такі
фази:
а) кущіння, вихід в трубку;
б) кущіння, колосіння, цвітіння,
утворення плодів;
в)
кущіння, вихід в трубку, колосіння, цвітіння, утворення плодів.
186. У
дерев та чагарників весняне пробудження починається з:
а)
сокоруху, набрякання бруньок, появи листків;
б) сокоруху, появи бруньок та
листків;
в) сокоруху та появи листків.
187. Ріст – це:
а) збільшення маси;
б) збільшення маси та розмірів
тіла;
в)
формування організму, збільшення маси та розмірів тіла.
188. Опаданню листків передує:
а) руйнування хлорофілу;
б) утворення відокремлюючого шару
між основою і черешком листка;
в)
руйнування хлорофілу, утворення
відокремлюючого шару між основою і черешком листка.
189. Регуляторами росту рослин є:
а) гормони, вітаміни;
б) ферменти, гормони;
в)
гормони, вітаміни, ферменти.
190. У квіткових рослин розвиток починається з:
а)
першого поділу заплідненої яйцеклітини;
б) запліднення яйцеклітини;
в) зиготи.
Немає коментарів:
Дописати коментар