ДО НАЙКРАЩОГО УРОКУ ВЧИТЕЛЬ ГОТУЄТЬСЯ ВСЕ ЖИТТЯ
Етапи роботи над проектом
ГОЛОВНІ УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ
1. Професіоналізм учителя, знання ним особливостей проектної методики, усвідомлення широких можливостей розвитку учнів у процесі
проектної діяльності.
проектної діяльності.
2. Навчання учнів та оволодіння ними технологією проектної діяльності (уміння визначати мету, завдання, бачити предмет дослідження, визначати гіпотезу, планувати власну діяльність І діяльність своїх товаришів, здатність
чітко, систематично виконувати сплановану роботу, що є неодмінною умовою для розвитку школярів, які беруть участь у реалізації проекту, досягненні його мети).
чітко, систематично виконувати сплановану роботу, що є неодмінною умовою для розвитку школярів, які беруть участь у реалізації проекту, досягненні його мети).
3. Прагнення учнів брати участь у роботі над проектом; певний рівень володіння знаннями з біології та загальнонавчальнимн, інтелектуальними вміннями.
4. Започаткувавши спільну роботу вчителя й учнів над проектом, варто доводити її до кінця, поетапно узгоджуючи проміжні результати дослідження з учителем.
Основними структурними елементами виконання проектів є:
1. Визначення мети проекту й постановка проблеми.
2. Складання плану виконання проекту (терміни, коло учасників, форми презентації).
3. План реалізації:
- організація груп і розподіл завдань між групами або в самій групі;
- визначення джерел інформації, її збирання;
- аналіз і систематизація одержаної інформації, висування гіпотез;
- підбиття підсумків, оформлення результатів у письмовому вигляді;
- проведення презентацій різних проектів (форма - - звіт, круглий стіл, прес-конференція), широке застосування виготовлених учнями стіннівок, альбомів, плакатів, аудіо-, фото- та відеоматеріалів.
4. Загальне обговорення результатів дослідження.
ЕТАПИ ПРОЕКТУВАННЯ
1. Початковий
Розробка основних ідей, констатація рівня дослі-дженості проблеми, збирання й аналіз даних, обгрунтування актуалізації, формулювання гіпотези (припущення щодо результатів і шляхів їх досягнення).
2. Етап розробки
Вибір виконавця (одного чи декількох), формування команди, розподіл обов'язків, планування роботи, розробка змісту етапів, визначення форм і методів керування і контролю, корекція з боку педагога.
3. Етап реалізації проекту
Інтегрування й акумулювання всієї інформації з урахуванням теми, мети. Підготовка наочно-графічного матеріалу, розробка аудіо- та відеоряду проекту. Контроль і корегування проміжних результатів, співвіднесення їх з метою, керування, координація роботи учнів.
4. Завершення проекту
Представлення і захист проекту в класі, на конференції, внутрішньошкільній паралелі і т. д.
Види презентацій проектів:
- наукова доповідь;
- ділова гра;
- демонстрація відеофільму;
- екскурсія;
- телепередача;
- наукова конференція;
- інсценівка;
- театралізація;
- ігри із залом;
- захист на вченій раді;
- діалог історичних або літературних персонажів;
- спортивна гра;
- спектакль;
- подорож;
- реклама;
- прес-конференція.
Зіставлення первісних цілей і результатів дослідження. Оцінювання й підбиття підсумків. Розформування команди. Обговорення результатів проекту, яких пізнавальних і моральних якостей набули його учасники.
Таким чином, під час роботи над проектом дуже важливо дотримуватися поетапності:
1. задум, визначення теми, мети, формування робочих груп;
2. планування,розподіл ролей;
3. прийняття рішень («мозковий штурм», обговорення альтернатив, вибір оптимального варіанта);
4. виконання проекту;
5. опис, оформлення проекту;
6. захист проекту;
7) оцінка результатів (аналіз виконання і захист проекту, з'ясування причин успіху й невдач).
Пропуск навіть одного з цих етапів, а також недостатня самостійність учнів знижують ефективність роботи над проектом.
Людина створена таким чином, що вже з перших днів життя прагне до пізнання оточуючого її світу: все розглядає, до всього тягне руки, прислуховується... З часом рівень активності таких дій зростає, і з оволодінням дитиною вміннями користуватися хоча б найпростішими знаряддями та набуттям певного досвіду в неї вже виявляються не лише дослідницькі задатки, а й задатки та нахили до творчості. Дитина власноруч створює те, що знаходить відображення в її уяві.
Учні мають одержувати достатню кількість інформації та вчитися використовувати її у своїй практичній діяльності.
Разом з цим, одним з найважливіших завдань школи є виявлення в учнів задатків до певного виду діяльності та створення умов для їх розвитку у відповідні здібності.
При цьому слід ураховувати те, що учні мають різні задатки. Одні, наприклад, уже в ранньому дитинстві вражають тим, Ідо можуть засвоїти великий
обсяг інформації та, за необхідності, її відтворити. Серед них можуть бути й такі, що навчаться використовувати цю інформацію на практиці, а є й такі, що зробити цього не зможуть.
Деякі учні із задоволенням оволодівають знаннями, які їм подаються в готовому вигляді. Інші ж, навпаки, прагнуть здобувати знання не з вуст учителя, а в ході самостійних пошуків. Велике задоволення вони одержують від власних спостережень за перебігом певного явища або процесу, від того, що воші можуть впливати на хід подій та робити власні висновки.
Робота над проектами підвищує інтерес до предмета, поглиблює знання, спонукає до пошуку в дослідній роботі, залучає комп'ютерні технології, інтегрує в собі проблемний підхід, групову, дослідну, презентативну, пошукову форми роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар