13.01.21

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО ОЗЕЛЕНЕННЮ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ (бЕСІДА З ГУРТКІВЦЯМИ "ЮНІ КВІТНИКАРІ"


В оформленні шкільного подвір’я квітники влаштовують у регулярному стилі зі строгими лініями композиційних форм (прямі доріжки, прямокутні клумби, рабатки, бордюри, регулярні кам’янисті ділянки, солітери), або у вільному ландшафтному стилі, де різні стилі оформлення не мають чітких геометричних форм.

  Клумби - квітники правильної геометричної форми у вигляді кола, овалу, квадрата, трикутника, площею від 4 до 30 м2. Клумби створюють на газоні або на заасфальтованій площі біля школи. Вони бувають плоскі та рельєфні, по центру дещо підвищені. На великих по розміру клумбах висаджують гарно квітучі або килимові рослини по малюнку. Маленькі  клумби засаджують 1-3 видами квітів.

  Плануючи озеленення ділянки, треба ретельно підбирати рослини. Вони повинні бути різноманітні за висотою, формою, строком цвітіння, бажано, щоб квітували з ранньої весни до пізньої осені. Групи рослин можна розміщувати на газонах, місцях перетинання доріжок, біля спортивних майданчиків.

  При формуванні зелених насаджень для території школи необхідно враховувати наступні особливості: масштабність, декоративність і корисні властивості.

    Асортимент рослин підбирати у відповідності до ґрунтово-кліматичних умов району, а також враховуючи специфіку ділянки.

   На території закладу освіти необхідно створити колекційну ділянку, яка буде наповнена різними видами і формами квіткових рослин. На ній учні будуть проводити фенологічні спостереження, збирати насіння для подальшого вирощування рослин, робити гербарій для занять. 

   Підбір асортименту рослин для будь-якого квітника, в тому числі і для клумби, надзвичайно важливий. Рослини підбирають так, щоб кінець цвітіння одного виду або сорту збігався з початком цвітіння іншого. Слід уникати використання рослин, що вимагають постійного догляду, систематичних підживлень, поливів, прополювань, а особливо - обов’язкового викопування для збереження взимку.

   Для квіткового оформлення рекомендуємо використовувати такі квіти: айстри, гладіолуси, лілеї, тюльпан, нарцис, сальвії, агератум, колеус, цинію, чорнобривці, клематис, хризантема, ромашка, хоста, люпін, майорці, петунія, півонія, ешольція. Ці квіти мають різноманітні, яскраві, ненав’язливі кольори, а композиції з них всім піднімуть настрій. З самого початку закладання будь-якого квітника слід передбачити розростання рослин. Для перекриття порожніх місць в квітнику можна використовувати однорічні рослини.

  Планування, проектування та створення будь-яких форм озеленення за індивідуальним проектом дає можливість підкреслити індивідуальність та неповторність закладу освіти, зробити його несхожим на інші.

(джерело dneprunnat.dp.ua)

Немає коментарів:

Дописати коментар