Сторінки

08.08.18

УКРАЇНА-ЄВРОПА: ЄДНІСТЬ ДУХУ В СОЮЗІ МИРУ («інтелект-кейс» для учнів 6-7 класів)

УКРАЇНА-ЄВРОПА: ЄДНІСТЬ ДУХУ В СОЮЗІ МИРУ

(«інтелект-кейс» для учнів 6-7 класів)

 

Мета: поглибити знання про країни Європи, їх історію та традиції; виховувати в учнів почуття патріотизму, свідомої громадянської позиції, гордості за власну державу, повагу та толерантне ставлення до культури різних народів; формувати вміння працювати в команді; розвивати увагу, пам‘ять, кмітливість та ерудицію.

Обладнання: зображення прапорів різних країн Євросоюзу; картки з іменами відомих художників, поетів, композиторів, науковців Європи та України;  аудіозаписи  –  «Місячна  соната»  Л. Бетховена  та   «Мрія»  Ф. Шопена; відеозапис сюжету новин про життєвий шлях В. Сліпака; ноутбук, мультимедійна дошка.

Електронні ресурси, які презентовано у змісті уроку, можна переглянути та завантажити на веб-сайті науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров‘я КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» за посиланням http://koippo414.at.ua/ .

Хід заняття

Шляхом єдиним прямуй до мети, Європа – це дім, де живем я і ти!

І. Емоційна та психологічна підготовка дітей до заняття (слайд 1) Педагог. «Україна – серце Європи»… Цей вислів знає кожен, та не кожен замислюється, що він означає. Що мається на увазі: чи то географічне розташування   нашої   держави,   чи   то   популярність   її   серед європейських

народів, чи то національний характер пересічного українця?

Насамперед наша Вітчизна є європейською країною не тому, що її територія – центр Європи, а тому що українці здавна сповідують ті принципи свободи й незалежності, які притаманні багатьом народам інших країн.

 

Сучасні суспільно-політичні процеси української держави також указують на її європейську спрямованість. Недарма відчутна орієнтованість нашої економіки, освіти, медицини на кращі досягнення інших держав.

А утвердження свободи слова, вільний розвиток демократії в Україні доводять: ми – європейці. Шевченківські слова нагадують: «І чужого научайтесь, і свого не цурайтесь…». Українці, будучи європейською нацією, свято бережуть у своїй пам‘яті національні ідеали.

Євроінтеграція – цивілізаційний вибір України, одна з ключових вимог Революції Гідності.

Європейський вибір України відкриває нові перспективи співробітництва з розвинутими країнами континенту, надає можливості економічного розвитку, зміцнення позицій України у світовій системі міжнародних відносин. Це – найкращий спосіб реалізації національних інтересів.

ІІ. Повідомлення теми і завдань заняття

Пропоную відкрити інтелектуальний кейс «Україна – Європа: єдність духу в союзі миру» (слайд 2). Файли кейсу містять різноманітні форми діяльності, що будуть запропоновані вам один за одним (слайд 3). Виконуючи завдання, ми всі відкриємо для себе щось нове і цікаве, більше дізнаємося про європейські держави, визначимо роль і місце України в Європі, навчимося творчо підходити до виконання поставлених завдань.

ІІІ. Основна частина заняття

  1. Відкриваємо перший файл «Сини української землі – гордість усього світу».

Педагог. Чи знаєте Ви українців, які відомі і в Україні, і в Європі, і в усьому світі? (Відповіді дітей). Так, Україна може пишатися, що народила талановитих, геніальних поетів і художників, науковців і митців, філософів і новаторів, визнаних у багатьох країнах світу. Серед них: (перехід за гіперпосиланням на слайд 4).

 

Ілля Ілліч Мечников народився у с. Іванівка-Панасівка Куп‘янського повіту на Харківщині, нині с. Мечникове. Український та французький науковець, один з основоположників ембріологіїімунології і мікробіології, творець наукової школи. Емігрував до Франції через переслідування імперської влади за українофільські настрої.

Професор Новоросійського університету (1870-1882 рр., нині – Одеський університет ім. Мечникова). Почесний член кількох зарубіжних академій, наукових товариств та інститутів.

Лауреат Нобелівської премії у галузі фізіології та медицини за праці про імунітет 1908 року (спільно з німецьким лікарем, бактеріологом і біохіміком Паулем Ерліхом).

Сікорський Ігор Іванович народився у Києві. Видатний авіаконструктор українського походження, який працював у США. Людина, котра втілила мрію Леонардо да Вінчі.

Творець перших у світі чотиримоторного літака, важкого чотиримоторного бомбардувальника і пасажирського літака, трансатлантичного гідроплана, серійного гелікоптера одногвинтової схеми.

Закінчив Морський кадетський корпус (19031906 рр.) у Петербурзі та Київський політехнічний інститут (19071911 рр.), який згодом почав носити його ім‘я. Навчався у Паризькій технічній школі (1906 р.).

Тарас Григорович Шевченко, черкащанин – український поет, письменник, художник, громадський та політичний діяч. Національний герой і символ України.

Твори Кобзаря високо оцінили всесвітньо відомі вчені, зокрема видатний датський критик Г. Брандес, шведський славіст А. Єнсен, французький соціолог Е. Реклю, чеський громадський діяч, критик З. Неєдлий, болгарський філософ і критик Т. Павлов та інші. Шевченко один із найбільших світових поетів, він зайняв гідне місце поруч із такими геніями, як Байрон, Пушкін, Міцкевич, Гейне, Гюго, Беранже. Тому і не дивно, що твори Кобзаря перекладені всіма слов‘янськими мовами, а також грузинською, вірменською, казахською, узбецькою, німецькою, англійською, французькою, датською, новогрецькою, іспанською, хінді, японською, в‘єтнамською, корейською, румунською, італійською, угорською, малайською, бенгальською.

«Хто не чував про Шевченка? Байрона розуміють два мільйони англічан, Гете – мільйон німців, Словацького – півмільйона поляків. Шевченка слухає, розуміє, з ним співає п’ятнадцять мільйонів! Тим він і великий, тим він і вищий понад усіх поетів»

(Павлин Свенцицький, український та польський письменник).

 

«Вірний і геніальний син українського народу – безсмертний, він належить усім народам, незалежно від того, якою мовою вони говорять і в якій частині земної кулі вони живуть, бо він оспівував і боровся за такі високі, благородні, справді людські ідеали, які безсмертні і які виражають кращі думи, мрії й прагнення всіх народів»

(Гафур Ґулям, узбецький поет).

 

За кордоном пам‘ятники Шевченку встановлено в США (Вашингтон), Канаді (Вінніпеґ, Торонто), Польщі (Білий Бір, Варшава), Чехії (Прага), Білорусі (Берестя, Гомель, Мінськ, Могильов, Слуцьк), Грузії (Тбілісі), Угорщині, Парагваї, Узбекистані, Франції (Париж, Монтаржі) Австралії (Канберра).

Василь Олександрович Сухомлинський, уродженець Кіровоградщини, наш  земляк.  Його  ім‘я  відоме  і  популярне  у  всьому  світі.  Він  є  автором 48 монографій, 1500 оповідань і казок, притч та новел для дітей. Найвідоміша його праця – «Серце віддаю дітям», перекладена на 30 мов світу, її перевидавали 54 рази. Загалом твори В.О. Сухомлинського видано 53-ма мовами світу накладом майже 15 млн примірників. Його книги присвячені головним чином вихованню і навчанню молоді, педагогізації батьків.

Василь Ярославович Сліпак – уродженець Львова, який тривалий час жив і працював у Франції. Але добровільно, як вірний син українського народу, повернувся, щоб боронити суверенітет та територіальну цілісність Батьківщини.

Василь Сліпак – всесвітньо відомий український оперний співак, соліст Паризької національної опери, волонтер, учасник бойових дій на Сході України (позивний «Міф»).

Загинув у червні 2016 року, виконуючи бойове завдання, від кулі снайпера. Кавалер ордена «За мужність» І ступеня, Герой України, кавалер ордена «Золота Зірка».

(Показ  фрагмента  програми  «Новини»  (канал  «UBR»)  про   загибель В. Сліпака на передовій. Повертаємося кнопкою дії до слайда 3.)

2.    Відкриваємо другий файл. Гра «Встановіть відповідності» (робота в групах).

1)  Об’єднання у дві ігрові команди.

Для формування команд використовується вправа «Снігова куля». Визначені два капітани команд обирають з групи по одному гравцю. Далі обрані гравці залучають до своїх команд ще по одній особі з групи і так далі, доки всі діти будуть у складі команд.

2)  Гра «Встановіть відповідності».

Учасники отримують імена світових митців, написані на картках, зображення картин, зображення прапорів різних країн, назви музичних творів. Завдання – правильно поєднати імена видатних людей, їх твори та прапори країн, які вони представляють.

Команди самостійно працюють над завданням.

Після закінчення роботи за гіперпосиланням переходимо на слайд 5 для перевірки. Відкриваються групи відповідностей:

 

 

Примітка. За бажанням педагога можна включити прослухати фрагменти   аудіозаписів   «Місячної   сонати»   Л. Бетховена    та    «Мрії»  Ф. Шопена – гіперпосилання під картинкою «Нота».

(Повертаємося кнопкою дії до слайда 3.)

3.   Відкриваємо третій файл «Три мудреці».

Правила гри «Три мудреці». Перед аудиторією виступають 3 учні («мудреці»), кожен із яких упевнений у свої правоті. Завдання «мудреців» – переконати слухачів, що саме його інформація достовірна. А завдання гравців – обрати правильне твердження із трьох наведених, використовуючи знання, логіку та інтуїцію.

 Обговорення 1.

Мудрець 1. Я вважаю, що назва квітки «підсніжник» у буквальному перекладі на англійську мову означає «снігова крапля».

Мудрець 2.   А   я   впевнений,   що   підсніжник   означатиме  «сніговий дзвіночок».

Мудрець 3. А я переконаний, що назва підсніжника перекладається як

«той, що свердлить сніг».

 Коментар:   правий   мудрець 1.   «Сніговий   дзвіночок»   –   звучатиме німецькою мовою; «той, що свердлить сніг» – французькою.

 Обговорення 2.

Мудрець 1. У Німеччині комаху «сонечко» («Божу корівку») називають

«сонячним телятком».

 

Мудрець 2. А я вважаю, що цю комаху німці іменують її «Божою овечкою».

Мудрець 3. А я володію інформацією, що у німців це не що інше, як

«жук Марії».

 Коментар: правий мудрець 3. Хоча в Європі можуть називати цю комаху і «Божою овечкою», і «сонячним телятком».

 Обговорення 3.

Мудрець 1. У Латвії свято «Ліго» традиціями святкування схоже на свято Івана Купала.

Мудрець 2.   Так,   справді   традиції   святкування   переплітаються.   Та називається це свято «Девко-Купала», тобто вибір найкращої дівчини свята.

Мудрець 3. Не погоджуюся з вами, бо в Латвії таке свято називається

«Ніч Светоянська».

 Коментар: правий мудрець1. «Девко-Купала» – у Білорусі це прізвисько найкращої дівчини свята; «Ніч Светоянська» – польське свято.

 Обговорення 4.

Мудрець 1. Теплий період вересня, так зване «бабине літо», французи називають «індіанським літом».

Мудрець 2. А я впевнений, що французи це явище позначають назвою

«літо Святого Мартіна».

Мудрець 3. Упевнено можу сказати, що у Франції це звучить як «літо для жінок».

 Коментар: правий мудрець 2. Американці скажуть «індіанське літо», а

«літо для жінок» – взагалі вигадана назва, яку ніхто не використовує.

4.       Відкриваємо четвертий файл «Динамічна хвилинка мудрості» (колективна робота).

Ця вправа не скільки на знання, як для зміни статичної та динамічної діяльності дітей – своєрідна фізкультхвилинка. Усі учасники отримують картки з картинками і написами, до яких зі зворотного боку приклеєний двосторонній скотч. Установивши закономірність розташування карток, дітям необхідно розмістити їх на дошці в певному порядку таким чином, щоб можна було прочитати афоризм відомої людини.

Після закінчення роботи за гіперпосиланням переходимо на слайд 6 для перевірки. Відкривається цитата Альберта Ейнштейна.

 

(Повертаємося кнопкою дії до слайда 3.)

 

5.   Відкриваємо      п’ятий       файл       –       «Онлайн-Євровікторина» (індивідуальна робота).

Дітям пропонується гра-змагання з 8 запитань «Онлайн-Євровікторини» в програмі «Kahoot!».

Kahoot – це відносно новий сервіс для створення онлайн-вікторин, тестів та опитувальників. Діти можуть відповідати на створені педагогом питання з планшетів, ноутбуків, смартфонів, будь-яких гаджетів та пристроїв, що мають доступ до Інтернет-мережі.

Режим доступу до створеної гри: https://create.kahoot.it/l/#user/7d91f805- 0940-45aa-ac33-e659d92a886b/kahoots/created

Якщо неможливо буде зайти на вказаний сервіс, то можна створити гру на своєму сервісі з орієнтовними запитаннями:

  1. В ЄС існує 21 вид «цього», але кожне «це» має однакову цінність. Про що йде мова?
  • Банкноти номіналом 5 євро

    Монети номіналом 1 євро

  • Установчі договори країн-членів ЄС
  • Цінності ЄС

 Коментар: Реверс (загальний бік) Зображена карта Європи. Шість тонких паралельних ліній перетинають карту і 12 зірок, розміщених по ободу монети. Над картою міститься напис «1 EURO». Також розміщені дизайнерські ініціали

«LL». Аверс (національний бік) У кожної країни свій оригінальний дизайн. Однак всі монети повинні мати 12 зірок (як правило, по краю монети), ініціали гравера, рік випуску, а з 2007 року – назву країни (повну чи скорочену).

  1. Громадянкою якої    південної    європейської   країни    довгий    час залишалась відома українська оперна співачка Соломія Крушельницька?
  • Греції

 

  • Іспанії
  • Португалії

    Італії

 Коментар: За життя Соломію Крушельницьку визнали найвидатнішою співачкою  світу.  Серед  її  численних  нагород  та  відзнак,  зокрема,  звання

«Вагнерівська примадонна» XX століття. Співати з нею на одній сцені вважали за честь Енріко Карузо, Тітта Руффо, Федір Шаляпін. Італійський композитор Джакомо      Пуччіні      подарував      співачці      свій      портрет      із   написом

«Найпрекраснішій і найчарівнішій Баттерфляй».

Вона  вийшла  заміж   за  відомого  італійського  адвоката,  мера  міста В‘яреджо Чезаре Річчоні – тонкого знавця музики, ерудованого аристократа.

У серпні 1939 року співачка відвідала Галичину і через початок Другої світової війни не змогла повернутися до Італії.

  1. Хто з цих європейських художників є автором «Голубки миру» – загальновідомого символу антивоєнного руху?
  • Едвард Мунк

    Пабло Пікассо

  • Рене Магріт
  • Анрі Матіс

 Коментар: «Голубка Пікассо» – білий голуб миру, намальований Пабло Пікассо у 1949 році і неодноразово перемальовувався ним в різних варіаціях. Один з найбільш визнаних символів миру, що облетів всю планету. Виник як емблема Всесвітнього Конгресу прибічників миру, що відбувався 20-25 квітня 1949 року у Парижі та Празі. Пікассо зауважував, що голубів навчив малювати його батько.

Художник був палким борцем за мир. Будучи свідком громадянської війни на своїй батьківщині в Іспанії, він знав про жахи війни не з чуток. Пікассо зіграв значущу роль в антивоєнних виступах по всьому світу. Головне висловлювання, яке полягає у всіх його картинах, присвячених війні, можна висловити його ж словами: «Я виступаю за життя проти смерті; я виступаю за мир проти війни ».

  1. З якого віку українські громадяни можуть оформити закордонний біометричний паспорт?
  • З 12 років
  • З 14 років
  • З 5 років

   Від народження

  1. Яке європейське    місто    стало    одним    із    ключових    в    історії Європейського Союзу?
  • Париж
  • Лісабон

    Маастрихт

  • Рим

 Коментар: Маастрихтський договір (англ. Maastricht Treaty) (Договір про утворення Європейського Союзу), також відомий як договір про Європейський

 

Союз (ДЄС), був підписаний 7 лютого 1992 року в місті Маастрихт (Нідерланди)   між   членами    Європейської    спільноти    і    набув    чинності 1 листопада 1993 року. Це призвело до утворення Європейського Союзу. Договір став результатом окремих консультацій стосовно політичного і валютного союзів.

Маастрихтський договір передбачав запровадження спільної валюти євро та визначив структуру ЄС. Європейський Союз об’єднав Європейські  спільноти, утвердивши засади політичної співпраці: спільну зовнішню та безпекову політику і співпрацю у сферах правосуддя та внутрішніх справ.

  1. Які гори об‘єднують Україну, Румунію, Угорщину, Чехію, Польщу, Словаччину, Сербію та Австрію?
  • Альпи
  • Бескиди
  • Динарські гори

    Карпати

  1. Яка з цих європейських інституцій засідає та має робочі місця у трьох європейських містах?
  • Єврокомісія

    Європарламент

  • Європейська рада
  • Єврокомітет

 Коментар: Європарламент засідає у трьох містах: Брюссель (Бельгія), Люксембург, Страсбург (Франція). Пленарні засідання проходять у Страсбурзі і Брюсселі, у той час, як Люксембург є «домівкою» для адміністративних офісів. Засідання Комітету проводяться також у Брюсселі.

  1. Хто обирає депутатів до Європейського Парламенту?

    Громадяни країн Євросоюзу

  • Президенти країн Євросоюзу
  • Члени Єврокомісії
  • Члени європейських профспілок та громадських об‘єднань

ІV. Підбиття підсумків заняття

Європа – батьківщина багатьох народів, культур, мов, традицій.

Найбільша цінність кожної держави – це її люди. Люди, які створюють історію, культуру країни, збагачують її, бережуть надбання минулих поколінь.

Та найголовніше для всіх народів – збереження миру. І нехай у світі завжди панують тепло і щирість стосунків між людьми. Нехай буде злагода і мир!

Наша Україна теж гідна бути країною Європейською. Ми – держава з легендарною історією та культурою.

Ми шануємо наші спільні цінності, спільну історію і будуємо наше спільне майбутнє!

Список використаних джерел

  1. Бездробний Ю. Видатні українські вчені у світовій науці (стислий довідник) / Ю. Бездробний. – К.: ТОВ Праймдрук, 2012. – 107 с.
  2. Відкриваємо Європу! [пер. з англ.]. – К.: КПФ «А-Скрін», 2006. – 44 с.

 

  1. Євровікторина від представництва ЄС [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://platfor.ma/mozhlivosti/postosvita/yevroviktorina-vid- predstavnitstva-yes .
  2. У зоні АТО загинув відомий оперний співак Василь Сліпак [Електронний ресурс].           –                            Режим        доступу https://www.youtube.com/watch?v=pjtGYHJ1M-M/ .
  3. Как создать Kahoot? Пошаговая инструкция для начинающих [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://marinakurvits.com/kahoot/ .
  4. Kahoot – программа для создания викторин, дидактических игр и тестов [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://didaktor.ru/kahoot- programma-dlya-sozdaniya-viktorin-didakticheskix-igr-i-testov/ 

Немає коментарів:

Дописати коментар