Сторінки

29.01.17

Етапи роботи над проектом

ДО НАЙКРАЩОГО УРОКУ ВЧИТЕЛЬ ГОТУЄТЬСЯ ВСЕ ЖИТТЯ
Етапи роботи над проектом
ГОЛОВНІ УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ
1.     Професіоналізм учителя, знання ним особли­востей проектної методики, усвідомлення широких можливостей розвитку учнів у процесі
проектної діяльності.
2.     Навчання учнів та оволодіння ними технологією проектної діяльності (уміння визначати мету, завдання, бачити предмет дослідження, визначати гіпотезу, планувати власну діяль­ність І діяльність своїх товаришів, здатність
чітко,  систематично  виконувати  сплановану роботу, що є неодмінною умовою для розвитку школярів, які беруть участь у реалізації проек­ту, досягненні його мети).
3.     Прагнення учнів брати участь у роботі над про­ектом; певний рівень володіння знаннями з біології та загальнонавчальнимн, інтелектуальни­ми вміннями.
4.     Започаткувавши спільну роботу вчителя й учнів над проектом, варто доводити її до кінця, по­етапно узгоджуючи проміжні результати дослі­дження з учителем.
5.     Наявність інформації про хід реалізації проекту.
                   Основними структурними елементами виконання проектів є:
1.     Визначення мети проекту й постановка проб­леми.
2.     Складання плану виконання проекту (терміни, коло учасників, форми презентації).
3.     План реалізації:
  • організація груп і розподіл завдань між група­ми або в самій групі;
  • визначення джерел інформації, її збирання;
  • аналіз і систематизація одержаної інформації, висування гіпотез;
  • підбиття  підсумків, оформлення результатів у письмовому вигляді;
  • проведення презентацій різних проектів (форма - - звіт, круглий стіл, прес-конференція), широке   застосування   виготовлених   учнями стіннівок, альбомів, плакатів, аудіо-, фото- та відеоматеріалів.
4. Загальне обговорення результатів дослідження.
ЕТАПИ ПРОЕКТУВАННЯ
1.   Початковий
Розробка основних ідей, констатація рівня дослі-дженості проблеми, збирання й аналіз даних, обгрун­тування актуалізації, формулювання гіпотези (при­пущення щодо результатів і шляхів їх досягнення).
2.     Етап розробки
Вибір виконавця (одного чи декількох), форму­вання команди, розподіл обов'язків, планування ро­боти, розробка змісту етапів, визначення форм і мето­дів керування і контролю, корекція з боку педагога.
3.     Етап реалізації проекту
Інтегрування й акумулювання всієї інформа­ції з урахуванням теми, мети. Підготовка наочно-графічного матеріалу, розробка аудіо- та відеоряду проекту. Контроль і корегування проміжних ре­зультатів, співвіднесення їх з метою, керування, координація роботи учнів.
4.     Завершення проекту
Представлення і захист проекту в класі, на кон­ференції, внутрішньошкільній паралелі і т. д.
Види презентацій проектів:
  • наукова доповідь;
  • ділова гра;
  • демонстрація відеофільму;
  • екскурсія;
  • телепередача;
  • наукова конференція;
  • інсценівка;
  • театралізація;
  • ігри із залом;
  • захист на вченій раді;
  • діалог історичних або літературних персонажів;
  • спортивна гра;
  • спектакль;
  • подорож;
  • реклама;
  • прес-конференція.
 Зі­ставлення первісних цілей і результатів досліджен­ня. Оцінювання й підбиття підсумків. Розформу­вання команди. Обговорення результатів проекту, яких пізнавальних і моральних якостей набули його учасники.
Таким чином, під час роботи над проек­том дуже важливо дотримуватися поетапності:
1.     задум, визначення теми, мети, формування ро­бочих груп;
2.     планування,розподіл ролей;
3.     прийняття рішень («мозковий штурм», обговорення альтернатив, вибір оптимального варіанта);
4.     виконання проекту;
5.     опис, оформлення проекту;
6.     захист проекту;
     7) оцінка результатів (аналіз виконання і захист проекту, з'ясування причин успіху й невдач).
Пропуск навіть одного з цих етапів, а також не­достатня самостійність учнів знижують ефектив­ність роботи над проектом.
    Людина створена таким чином, що вже з перших днів життя прагне до пізнання оточуючого її світу: все розглядає, до всього тягне руки, прислуховується... З часом рівень активності таких дій зростає, і з оволо­дінням дитиною вміннями користуватися хоча б най­простішими знаряддями та набуттям певного досвіду в неї вже виявляються не лише дослідницькі задатки, а й задатки та нахили до творчості. Дитина власно­руч створює те, що знаходить відображення в її уяві.
Учні мають одержувати достатню кількість інформації та вчитися використовувати її у своїй практичній діяльності.
Разом з цим, одним з найважливіших завдань школи є виявлення в учнів задатків до певного виду діяльності та створення умов для їх розвитку у відповідні здібності.
При цьому слід ураховувати те, що учні мають різні задатки. Одні, наприклад, уже в ранньому ди­тинстві вражають тим, Ідо можуть засвоїти великий
обсяг інформації та, за необхідності, її відтворити. Серед них можуть бути й такі, що навчаться вико­ристовувати цю інформацію на практиці, а є й такі, що зробити цього не зможуть.
Деякі учні із задоволенням оволодівають знання­ми, які їм подаються в готовому вигляді. Інші ж, на­впаки, прагнуть здобувати знання не з вуст учителя, а в ході самостійних пошуків. Велике задоволення вони одержують від власних спостережень за перебі­гом певного явища або процесу, від того, що воші мо­жуть впливати на хід подій та робити власні висновки.
Робота над проектами підвищує інтерес до пред­мета, поглиблює знання, спонукає до пошуку в до­слідній роботі, залучає комп'ютерні технології, ін­тегрує в собі проблемний підхід, групову, дослідну, презентативну, пошукову форми роботи.

Немає коментарів:

Дописати коментар