Сторінки

27.11.16

Олімпіадні завдання для 8 кл.

ДО НАЙКРАЩОГО УРОКУ ВЧИТЕЛЬ ГОТУЄТЬСЯ ВСЕ ЖИТТЯ
Олімпіадні завдання для 8  кл.
                                   Тестові завдання групи А  (одна правильна відповідь).
                Уважно прочитайте наступні запитання. Подумайте, який з запропонованих варіантів відповідей є правильним.   (Кожна відповідь оцінюється -1 бал)
                                                                Бажаємо успіху!
1. Місце відриву насінини від ніжки зачатку насінини:   а) ендосперм;       б) корінець;     в) сім’ядолі; г) підсім’ядольне коліно; д) рубчик.
2. Після видалення кореневого чохлика у проростка кукурудзи через п’ять днів формується новий кореневий чохлик. У космічному кораблі, що перебуває у відкритому космосі, кореневий чохлик не регенерує. Яка причина цього?                    а) формування кореневого чохлика пов’язане із вмістом вуглекислого газу в атмосфері;   б) формування кореневого чохлика пов’язане з фотоперіодизмом;    в) формування кореневого чохлика пов’язане із земним тяжінням;      г) формування кореневого чохлика пов’язане з різницею температур;   д) формування кореневого чохлика пов’язано із наявністю ґрунту.
3. У водній культурі промислово вирощують:   а) саргасум;   б) хлорелу;   в) макроцистіс;  г) спіруліну;  д) спірогіру.
4.Через свої ажурні листочки вона в народі отримала багато назв: «дівочі коси», «червоне волосся», «волосся Марії Богородиці». Назвіть рослину:     а) орляк б) гронянка півмісяцева;   в) адіантум венерин волос; г) кораліна.
5. Яке дерево українці назвали негній-деревом :   а) тис;   б) модрину;    в) дуб      г) кедр.
6.  Укажіть рід тварини, який належить до типу Кільчасті черви:
а) планарія; б) ціанея; в) дощовий черв’як; г) аскарида
7. Укажіть який тип нервової системи притаманний кишковопорожнинним:                   а) дифузний;   б) вузловий;   в) стовбурний;           г) дифузно – вузловий.
8. Назвіть найпростiших, до яких належить малярійний плазмодій?        а) саркодові;      б) джгутикові;  в) споровики;  г) інфузорії;  д) сисуни.
9.  Де розміщені внутрішні органи білої планарії ?:   а) у первинній порожнині тіла;   б) у вторинній порожнині тіла;   в) у м'язовій тканині;         г) в епітеліальній тканині;   д) у сполучній тканині.
10. Легеневі мішки розвиваються у:
а) скорпіонів;   б) голотурій     в) короїдів;   г) летючих риб.      д) ставковиків;
11. По вісім ходильних ніг мають дорослі:а) ропухи; б) жужелиці; в) іксодові кліщі; г) мокриці; д) павуки.
12. Рослина, плоди якої людина використовує в їжу:а) картопля;  б) морква;  в) баклажан;   г) капуста;   д) хрін.
13. Вкажіть правильну послідовність в ускладненні кровоносної системи хребетних тварин в  процесі еволюції:   а) Жаба - кролик - алігатор – акула;       б) акула - жаба - алігатор – кролик;            в) акула - алігатор- кролик – жаба;         г) алігатор - собака - акула – жаба;
14. Який фермент міститься у шлунковому соку, які поживні речовини він розщеплює і в якому середовищі?      а) лактаза, розщеплює лактат у кислому середовищі;   б) амілаза, розщеплює вуглеводи у лужному середовищі;   в) пепсин, розщеплює білки у кислому середовищі;  г) мальтаза, розщеплює мальтозу у лужному середовищі.
15.Позначте, при нестачі якого вітаміну розвивається рахіт:                а) вітаміну А;  
б) вітаміну В;      в) вітаміну С       г) вітаміну Д.
16.У тонкому кишечнику відбувається:    а) синтез глікогену.      б) усмоктування амінокислот.          в) синтез вітамінів.     г) остаточне всмоктування води.
17Яка роль надгортанного хряща в організмі людини?
а) закриває вхід до гортані під час ковтання їжі;      б) утримує щитоподібну залозу;             в) є місцем кріплення голосових зв'язок;    г) відкриває й закриває ворота легень.
18. Сучасний підхід до формування раціону збалансованого харчування людини передбачає наявність у ньому: 1) овочів і фруктів; 2) продуктів із високим умістом цукру й жирів (цукор, олія); 3) білкових продуктів (м’ясо, риба, яйця, бобові); 4) крохмалистих продуктів (картопля, хліб, рис, макарони); 5) молочних продуктів. Укажіть правильне твердження щодо відносного вмісту продуктів у раціоні.
а) частка продуктів із високим умістом цукру й жирів має перевищувати частку молочних продуктів;
б) частка молочних продуктів має бути більшою порівняно з часткою крохмалистих продуктів;
в) частка овочів і фруктів має перевищувати частку білкових продуктів;
г) частка продуктів із високим умістом цукру й жирів має дорівнювати частці крохмалистих продуктів.
19. Укажіть елемент будови кістки, який забезпечує ріст кісток у товщину:   а) червоний кістковий мозок;   б)жовтий кістковий мозок; в) хрящова тканина;   г) окістя.
20. Назвіть білок, що входить до складу міофібрил м'язів і бере участь у скороченні:
а) інсулін;   б) кератин;    в) родопсин;   г) актин.

Тестові завдання групи Б. У завданнях цієї групи варіантів відповідей правильним можуть бути від одного до п’яти.
1.      Класифікацію тварин здійснюють на основі:     а) спільного існування на одній території;  б) спорідненості й спільного походження;   в) однакового трофічного рівня;  г) розмірів хромосом.
2.      У кільчастих червів є системи органів:  а) нервова; б) кровоносна;                   в) дихальна;  г) травна; д) видільна; е)статева.
3.      Для зелених мохів характерні ознаки: а) спорангії в коробочках;  б) рослини різноспорові;  в) у циклі розвитку переважає гаметофіт; г) рослини водяні;             д) гаметофіт багаторічний.
4.      Ознакою, за якою кажана, вечірницю руду відносять до ряду Рукокрилі, є:  а) наявність волосяного покриву; б) передні кінцівки перетворилися на крила;      в) народження сліпих малят;  г) харчуються виключно кров’ю тварин та людини.
5.      Непрямий розвиток з неповним перетворенням:  а) личинки мають спеціальні органи, не властиві дорослим особинам;    б) характерний для земноводних;  в) характеризується послідовними стадіями – личинка, лялечка, доросла особина;  г)личинки мають спільні риси будови з дорослими особинами, але відрізняються від них рядом суттєвих ознак;      д) супроводжується перебудовою всіх органів і систем.
6.   На відміну від хлорели хламідомонада : а) активно пересувається за допомогою джгутиків;       б) веде придонний спосіб існування;   в) утворює зооспори;             г) утворює гамети;        д) одноклітинний організм.
7.Чому при швидкому вживанні їжі є небезпека переїдання?
А) їжа гірше засвоюється; Б) їжа повільніше   перетравлюється;
В) не встигає виділитися шлунковий сік; Г) шлунок не розтягується;
Д) сигнали про насичення надходять у мозок із затримкою
8.Вкажіть методи анатомії людини:   а) рентгеноскопічний;  б) цитогенетичний;                    в) біохімічний;  г) антропометричний;   д) розтин і препарування трупів.
9. Диктіосоми – це..:  а) вирости в цитоплазмі; б) структурні одиниці комплексу Гольджі;      в) органоїди руху;   г) складові частини ядра тваринної клітини.
10. Позначте характерні особливості сполучної тканини:  а) клітини щільно прилягають одна до одної;  б) містить багато міжклітинної речовини;  в) висока здатність до відновлення;  г) клітини розміщені рихло; д) провідність.
Тести групи В.
1. Складіть логічні пари, виписавши літерні позначення, відповідні цифровим позначенням. 
1. Покривна тканина 
2. Механічна тканина 
3. Провідна тканина
4. Основна тканина 
5. Твірна
A. Клітини невеликих розмірів, що мають тонку оболонку 
Б. Знаходяться на поверхні коренів, стебел, листя 
B. Надає міцність рослинам 
Г. Утворюється в бульбах картоплі, насіння квасолі
Д. Клітини мають вигляд трубок або судин 
2. До цифр, що позначає назву видозмінених коренів, підберіть відповідні букви, що позначають назви рослин. 
1. Коренеплоди                            A. Жоржини
2. Кореневі бульби                      Б. Орхідеї
3. Повітряні корені                      B. Буряк            
4. Дихальні корені                      Г. Болотний кипарис
                                                        Д. Іва 
3. Установіть відповідність між органами та системами органів людини, до якої вони належать
A) шлунок, стравохід;           Б) нирки, сечовий міхур;
B) головний мозок;                Г) гортань, бронхи.
1. кровоносна;
2. травна;
3. дихальна;
4. нервова;
5. видільна.
4. Установіть відповідність між частиною тіла та м'язом, який є в її складі:

Частина тіла
М'яз
А голова
1 двоголовий
Б стегно
2 діафрагма
В спина
3 жувальний
Г рука
4 кравецький

5 найширший
5. Установіть відповідність між порушенням опорно-рухової системи та його ознакою:

Порушення опорно - рухової системи
Ознака порушення
А сколіоз
1 відсутність склепіння стопи
Б кіфоз
2 викривлення хребта вліво чи вправо
В лордоз
3 надмірний задній вигин хребта в грудному відділі
Г плоскостопість

4 надмірний передній вигин хребта в поперековому відділі

5 спіралеподібне викривлення хребта

6.      Установіть відповідність між ссавцями та рядами, до яких вони належать.
1  кріт звичайний                                       А  Парнокопитні
2  лисиця звичайна                                    Б  Хижі
3  козуля європейська                               В  Гризуни
4  білка звичайна                                        Г  Непарнокопитні
                                                                           Д Комахоїдні
7. Установіть відповідність між тваринним організмом і способом  його розмноження:
1.планарія молочно-біла              А поділ навпіл
2.гідра пріноводна                          Б партеногенез
3.трутні бджоли медоносної        В фрагментація
4. малярійний плазмодій              Г брунькування
                                                        Д множинний поділ

Дайте розгорнуту відповідь на питання.

Думка про те, що страус — уособлення боязкості, дуже поширена і навіть увійшла в прислів’я. Але цей птах занурює голову в пісок і тримає її там деякий час навіть коли абсолютно ніякої загрози не існує: не чути шереху, навколо не бачити ані руху. Тоді навіщо страус ховає голову в пісок?
.

Немає коментарів:

Дописати коментар