Сторінки
▼
12.10.15
11.10.15
Згідно річному плану
роботи школи та з метою покращення знань про природу, розвитку почуття
відповідальності за Землю, заохочення до вивчення природничих наук, зокрема
науки про життя у всіх його проявах - біології, з 5 жовтня по 9 жовтня в школі
проходив тиждень біології
Найдавніша на планеті
Між наук цариця, –
Біологія – ти наша
Вірна помічниця.
Чи рослини садиш, друже,
Чи пливеш морями, –
Скрізь вона тобі послужить,
Всюди вона з нами.
У колгоспі чи у місті
В відкритті галактик,
Навіть лікар у лікарні
Мусить її знати.
Щоб лікарями могли стати
І у космосі літати –
Треба перш за все
Біологію нам знати.
Хто науку цю цікаву
Добре знатиме,
Той ніколи в кожнім ділі
Не блукатиме!
БЕСІДА
Грип — це високозаразне вірусне
захворювання з можливістю тяжких ускладнень та ризиком смерті
Грип — це високозаразне
вірусне захворювання з можливістю тяжких ускладнень та ризиком смерті.
Грип
має симптоми, схожі з іншими гострими респіраторними вірусними інфекціями
(ГРВІ), але є набагато небезпечнішим. Тому перші ж симптоми ГРВІ вимагають
особливої уваги.
Найчастішим
ускладненням грипу є пневмонія, яка іноді може лише за 4-5 днів призвести до
смерті хворого. Серцева недостатність також нерідко розвивається внаслідок
ускладнень грипу.
Грип
дуже легко передається від людини до людини повітряно-крапельним шляхом — коли
хвора людина кашляє, чхає чи просто розмовляє. У зоні зараження
перебувають усі в радіусі 2 метрів навколо хворого.
Хвора людина, навіть із
легкою формою грипу, становить небезпеку для оточуючих протягом усього періоду прояву
симптомів — це, в середньому, 7 днів.
(бесіда у 8 класі)
Симптоми, що вимагають
лікування вдома
При появі перших
симптомів грипу хвора людина обов'язково повинна залишатися вдома — щоб не
провокувати ускладнення власної хвороби і не наражати інших людей на небезпеку,
смертельну для деяких з них.
Такими симптомами є:
- підвищена температура
тіла;
- біль у горлі;
- кашель;
- нежить;
- біль у м'язах.
З будь-якими з цих
симптомів не варто виходити з дому навіть заради візиту до лікаря — його слід
викликати додому. Призначене лікарем симптоматичне лікування у домашніх умовах
може бути достатнім для одужання.
Якщо стан хворого не
погіршується, необхідно продовжувати лікування вдома до повного зникнення
симптомів.
Симптоми, що вимагають
термінової госпіталізації
Якщо стан хворої людини
погіршується, не зволікайте з госпіталізацією, адже тепер під загрозою — її
життя.
Викликайте
"швидку" чи терміново звертайтеся безпосередньо до лікарні, якщо
присутні наступні симптоми:
- сильна блідість або
посиніння обличчя;
- затруднення дихання;
- висока температура
тіла, що довго не знижується;
- багаторазове блювання
та випорожнення;
- порушення свідомості —
надмірна сонливість чи збудженість;
- болі у грудній клітці;
- домішки крові у мокроті;
- падіння артеріального
тиску.
Продовжувати лікування
вдома за наявності цих симптомів — небезпечно. Затримка з госпіталізацією може
призвести до смерті хворого.
Інфекційний контроль:
прості речі рятують життя
Вірус грипу небезпечний,
але не всесильний. Можна легко уникнути зараження грипом навіть під час
епідемії, якщо дотримуватись кількох простих речей.
Навіть якщо ознак
хвороби немає:
- Уникати скупчень людей
— аби зменшити вірогідність контактів із хворими людьми, при тому що деякі з
них є заразними навіть до появи очевидних симптомів. Особливо актуально під час
сезону грипу та епідемій.
- Користуватися
одноразовими масками при необхідності — щоб захистити себе чи оточуючих від
зараження. Так маскою повинна користуватися людина, яка доглядає за інфекційним
хворим чи просто спілкується з ним. Хвора людина повинна використовувати маску
лише в одному випадку: якщо їй доводиться перебувати серед здорових людей, не
захищених масками. Маска ефективна, тільки якщо вона прикриває рот і ніс.
Важливо пам'ятати, що у будь-якому випадку маску потрібно замінити, як тільки
вона стане вологою чи забрудниться. Найкраще користуватися стандартними
хірургічними масками, що мають вологостійку поверхню і довго залишаються
ефективними. Економити чи лінитися вчасно замінити маску немає сенсу — волога
маска не діє. Використані маски ні в якому разі не можна розкладати по кишенях
чи сумках — їх потрібно одразу викидати у смітник.
- Регулярно провітрювати
приміщення і робити вологе прибирання — як у помешканні, так і в робочих
приміщеннях, щоб не залишати навколо себе живі віруси й бактерії, що можуть
залишатися активними впродовж годин після перебування у приміщенні хворої
людини.
- Повноцінно
харчуватися, висипатися, уникати перевтоми — для підвищення опірної здатності
організму. Це збільшить шанси запобігти як зараженню, так і важким формам
хвороби та її ускладненням.
- Мати чисті руки —
інфекція потрапляє в організм через рот, ніс та очі, яких ви час від часу
торкаєтесь руками. Тими ж руками ви тримаєте гроші чи тримаєтесь за поручні, де
кілька годин зберігаються в активному стані віруси і бактерії, що залишились
від дотиків рук інших людей. Тому необхідно часто мити руки з милом або
обробляти їх дезінфікуючим гелем із вмістом спирту.
- Користуватися тільки
одноразовими паперовими серветками і рушниками — як після миття рук, так і для
того, щоб прикрити обличчя під час кашлю, а також при нежиті. Використані
серветки необхідно одразу викидати у смітник, оскільки вони також можуть стати
джерелом зараження. Багаторазові серветки та рушники, особливо у громадських
місцях, суттєво підвищують ризик зараження і широкого розповсюдження інфекції.
У таких умовах в якості одноразових серветок можна використовувати туалетний
папір.
Якщо з'явилися ознаки
хвороби, додаються ще кілька нескладних заходів:
- Залишатися вдома при
перших ознаках хвороби — не йти на роботу або, якщо захворіла дитина, не вести
її до школи чи дитячого садочка, щоб не провокувати погіршення стану хворого і
не наражати оточуючих на небезпеку, яка може виявитися смертельною для деяких з
них.
- Не бігати до лікаря з
найменшого приводу — у випадку грипоподібної хвороби Ви ризикуєте спровокувати
погіршення власного стану і створити небезпеку зараження для інших людей, що
може мати смертельні наслідки для деяких з них. Більше того: лікарня чи
поліклініка під час грипозного сезону є місцем високої вірогідності заразитися.
Якщо вас непокоїть стан вашого здоров'я — обов'язково звертайтеся до лікаря,
але викликайте його додому.
- Ізолювати хвору людину
— виділити їй окрему кімнату і посуд, визначити одну людину, яка доглядатиме за
нею, і по можливості триматися на відстані 2 метри від хворої людини.
- Прикривати рот і ніс
під час кашлю та чхання — аби запобігти розпорошенню інфікованих краплин слизу,
які є основним джерелом зараження. Бажано робити це за допомогою одноразових
серветок, які після використання одразу викидати у смітник. Якщо Ви прикрили
рот руками, їх необхідно одразу вимити з милом чи обробити дезінфікуючим гелем,
інакше усі ваші наступні дотики становитимуть небезпеку для інших.
Дотримання цих
елементарних правил суттєво підвищує Ваші шанси уникнути небезпечного
захворювання і здатне зберегти життя Вам і людям, що знаходяться поруч з Вами.
Вакцинація:
найефективніший засіб захисту
Щорічна вакцинація є найефективнішим
засобом для захисту організму від вірусів грипу. Вакцина захищає від усіх
актуальних штамів грипу, є безпечною і ефективною.
Найкращий час для
проведення вакцинації — напередодні грипозного сезону (у вересні). Якщо такої
можливості не було, то вакцинуватися можна і впродовж всього сезону. Всупереч
поширеному міфу, це не ослаблює, а посилює здатність організму протистояти
грипу.
Жінки, які годують
груддю, можуть бути вакциновані. Крім того, будь-яке грипоподібне захворювання
не є підставою для припинення грудного вигодовування.
Особливо важливою
вакцинація є для представників груп ризику, оскільки вона значно збільшує шанси
цих людей відвернути смертельні наслідки хвороби.
Групи ризику
Усі засоби профілактики
грипу мають особливе значення для людей, які належать до груп ризику. Для цих
людей грип становить найбільшу небезпеку, а вчасна регулярна профілактика
здатна врятувати життя.
До груп ризику входять:
- діти до 5 років
(особливо — діти до 2 років);
- вагітні жінки;
- люди віком від 65 років;
- люди з надмірною
вагою;
- хворі на діабет;
- хворі на хронічні
серцево-судинні захворювання;
- хворі на хронічні
захворювання легенів;
- люди з іншими тяжкими
хронічними захворюваннями;
- люди, що перебувають
на імуно-супресивній терапії.
Для цих людей грип
становить особливу загрозу, оскільки стан їхнього організму суттєво зменшує
шанс одужати без ускладнень, а часто — вижити.
Крім того, існують
професійні групи ризику:
- медичні працівники,
- вчителі й вихователі,
- продавці,
- водії громадського транспорту,
- усі, хто працює в
багатолюдних місцях.
У цих людей немає ніякої
можливості уникнути перебування поряд із хворими людьми, тому для них особливе
значення мають усі без винятку засоби інфекційного контролю і профілактики
грипу.
Що лікує грип
Лікувати грип можна за
допомогою:
- Препаратів з доведеною
активністю проти вірусу грипу — лише вони здатні вплинути на вірус грипу:
припинити його розмноження в організмі. Вчасне використання противірусних
препаратів за призначенням лікаря здатне скоротити період хвороби, полегшити її
перебіг та запобігти розвитку ускладнень.
- Препаратів, що
пом'якшують симптоми, — вони не діють на вірус грипу, але полегшують стан
хворого, пом'якшуючи симптоми — жар, нежить, біль у горлі, кашель, головний
біль та біль у м'язах. За умови легкого перебігу хвороби симптоматичне
лікування у домашніх умовах може виявитися достатнім для повного одужання.
Однак зловживати цими препаратами і застосовувати їх без призначення лікаря не
слід: передозування може завдати серйозної шкоди організму. Народні засоби для
пом'якшення симптомів та загальної підтримки організму — наприклад, розтирання
горілкою, споживання цибулі з часником чи ехінацеї — неефективні проти грипу
самостійно, але можуть використовуватись як допоміжні. Втім, зловживати ними
також не слід. Важливо враховувати, що тимчасове пом'якшення чи відчуття
відсутності симптомів не є ознакою одужання хворого: необхідно продовжувати
утримання від контактів зі здоровими людьми та лікування — аж до постійної
відсутності симптомів.
Дітям до 18 років та
вагітним жінкам не рекомендовано вживати аспірин — подолати жар можна за
допомогою парацетамолу.
Під час грипу необхідно
пити багато рідини. Їжа повинна бути легкою і нежирною, однак примушувати
хворого їсти не потрібно.
Що не лікує грип
Важливо знати, що грип
не лікується за допомогою:
- Антибіотиків — вони не
створюють жодної протидії вірусам, оскільки призначені виключно для боротьби з
бактеріальними інфекціями. Вживання антибіотиків не за призначенням не лікує
хворобу і лише ускладнить боротьбу з хворобами у майбутньому. Антибіотики
можуть використовуватися тільки за призначенням лікаря для лікування таких
ускладнень грипу, як пневмонія й бронхіт, тощо.
- Гомеопатичних
препаратів — немає жодних науково обґрунтованих доказів їхньої ефективності
проти вірусу грипу, тому в усьому світі вони не рекомендовані для лікування
будь-яких небезпечних для життя інфекцій, в тому числі й грипу. Використання
препаратів з недоведеною ефективністю в таких умовах вважається ознакою
безвідповідального ставлення до життя хворих.
- Імуностимуляторів,
імуномодуляторів — немає жодних науково обґрунтованих доказів їхньої
ефективності проти вірусу грипу. Водночас їхня дія під час хвороби може за
певних умов навіть виявитися шкідливою.
- Народних засобів — лікування
виключно народними засобами є неефективним і небезпечним, оскільки ніякі
трав'яні відвари, чаї та настоянки на вірус грипу не діють. Однак народні
засоби можуть згодитися для пом'якшення симптомів грипу — за умов грамотного
використання без зловживань.
План проведення тижня біології (05.10.15-09.10.15)
План проведення тижня
біології
Понеділок
«Її
величність - природа!»
•
Відкриття тижня біології. Радіолінійка.
•
Конкурс малюнків «Ми і природа» (1-6 класи).
•
Виставка шкільних стіннівок «Екологічний стан Дніпропетровщини».
(8-11класи)
•
Оформлення
виставки «Червона книга України».
Вівторок
«Природа
- це казка, природа - це диво».
•
На гостину до Флори і Фауни (Конкурс загадок для учнів початкових
класів).
•
Шкільна олімпіада з біології (7-11 класи)
Середа
«Бережи,
люби і знай!»
•
Захист шкільних стіннівок «Екологічний стан Дніпропетровщини». (8-11класи)
•
Конкурс проектів «Відомі біологи України» (8-11 класи)
•
Урок в 9-а класі «Опорно-рухова система людини»
Четвер
День
здоров'я « Життя людини - найвища цінність»
•
Лекція «Вплив наркотиків і токсинів на здоров'я і поведінку людини» (9-а
клас).
•
Конкурс фотографій «Я це бачив сам» (1-11 класи)
•
Конкурс малюнків «Мій домашній улюбленець» (8-9 класи)
П'ятниця
"Наше
майбутнє у наших руках"
•
Конкурс на краще озеленення шкільних кабінетів (1-11 класи)
•
Лінійка. Підведення підсумків. Нагородження переможців.
16.09.15
Уроки сталого розвитку у 8-б класi
Стратегія програми «Сталий розвиток України» заснована на ретельному, всебічному вивченні існуючого стану нашого суспільства, а також на аналізі потенційних можливостей його поліпшення.
Коли мова йде про стратегію програми, загальним результатом її повинно бути досягнення визначених показників у всіх трьох складових розвитку суспільства, а саме: соціальній сфері, економіці та екології. Говорити про сталий розвиток оперуючи лише економічними чи соціальними критеріями не можливо й за сучасними науковими поглядами неефективно.
Розвиваючі окрему складову системи без врахування стану інших (тобто не на основі стратегії), з огляду на їх загальну взаємозалежність та взаємообумовленість, призведе як до погіршення інших складових, так і до завдання шкоди безпосередньо тій складовій, котру планується розвивати.
Так, наприклад, підтримка екології без врахування економічного базису суспільства призведе до вичерпання економічного потенціалу регіону, та, як наслідок, до неможливості подальшої підтримки належного стану оточуючого середовища. З огляду на це, плануючи будь-який розвиток суспільства мова може йти про розробку й реалізацію виключно стратегії сталого розвитку.
Із викладеного стає зрозумілим, що перед розробкою стратегії, необхідно провести ґрунтовний аналіз стану всіх складових системи, виявити їхні найактуальніші проблеми та визначити шляхи їх усунення.
13.09.15
07.09.15
Перший урок «Україна – нація єдина»
ПЛАН-КОНСПЕКТ
ПЕРШОГО УРОКУ
«Україна-нація єдина»
Підготувала та провела:
вчитель біології 2 категорії,
класний керівник 9-а класу
Усенко Ірина Сергіївна
«Україна – нація єдина»
Мета: розширити й поглибити поняття громадянськості; виховувати в учнів почуття
патріотизму, національної гордості,поваги до державних символів, любові до
рідного краю і особистої причасності до всього, чим живе народ.
(На дошці плакат із державними символами, вислови про Батьківщину.)
Хід уроку
І.
Організаційний етап
Учні розташовуються в класній кімнаті. Лунає пісня про Україну.
ІІ.
Мотивація навчально-виховної діяльності учнів.
Вчитель:
Доброго
дня, дорогі учні! Сьогодні ви знову сідаєте за шкільні парти, відпочилими,
змужнілими, дорослішими. Вам усміхається лагідне сонце, яке посилає свої
промені із синього неба. Немає на світі кращого неба, ніж небо України! Воно
благословляє свою Україну, береже у віках її материнську любов, тому його
ніколи не відділити від матінки-землі. Як не можна відділити небо від землі,
так і не можна відділити Захід України від Сходу, Карпати від Світязя, Чорне
море від Дніпра. Бо це все – Україна – єдина, суверенна, незалежна. Але
останнім часом нас постійно переслідує думка: чи буде так, чи ні. Яким буде вже
завтрашній день нашої України
3. Повідомлення теми
уроку.
Є
слова, які народжуються для того, щоб торкнути найніжніші струни душі людської.
До таких слів належить найрідніше для кожного з нас слово – Україна.
Учитель: Що таке Батьківщина? Де вона починається? Яку роль відіграє в житті
людини і як впливає на її долю?
На ці питання у кожної людини своя відповідь. Для одного Батьківщина — це зруйнований дім та спогади про страшні дні війни, яка прийшла так несподівано, замінивши веселий спів пташок на гуркіт снарядів. Для іншого Батьківщина — це дитинство серед мальовничих гір,безмежних полів та дзюркотливого струмочка. Але для всіх людей Батьківщина — це країна, яка дала життя. Безперечно, любов до Батьківщини починається з любові до рідної домівки ,до своєї мови.Тема нашого уроку «Україна – нація єдина».
На ці питання у кожної людини своя відповідь. Для одного Батьківщина — це зруйнований дім та спогади про страшні дні війни, яка прийшла так несподівано, замінивши веселий спів пташок на гуркіт снарядів. Для іншого Батьківщина — це дитинство серед мальовничих гір,безмежних полів та дзюркотливого струмочка. Але для всіх людей Батьківщина — це країна, яка дала життя. Безперечно, любов до Батьківщини починається з любові до рідної домівки ,до своєї мови.Тема нашого уроку «Україна – нація єдина».
Звучить Красивий
кліп про Україну
Учитель: Кожен народ має свої священні символи, які
уособлюють його самобутність, національну єдність. Вони покликані
підносити дух нації у боротьбі за свободу, самоутвердження, за власну
самостійну державу.
Непростою була доля українських символів: їх забороняли й відтворювали,
обожнювали й люто ненавиділи. Українські патріоти йшли на смерть заради
того, щоб сьогодні ми мали державний гімн, прапор і герб.
Відповідно до статті 20 КонституціїУкраїни (1996р.) державними символами
України є Державний герб України, Державний прапор України і Державний гімн
України.
Словничок
Державні символи – закріплені в законодавстві країни офіційні знаки,
чи звукові вираження, що в короткій формі виражають одну чи кілька ідей політичного
або історичного характеру і символізують суверенітет держави.
Учень 1 :
Державний Прапор України - стяг з двох рівновеликих горизонтальних смуг
синього і жовтого кольорів. Верхня смуга - синього кольору, нижня -жовтого.
Співвідношення ширини прапора до його довжини - 2:3.
Поєднання кольорів синього і жовтого може трактуватися багатозначно.
Це й чисте, мирне, безхмарне небо,
що простягнулося над жовтим кольором хлібного лану - символом мирної праці і
достатку. Це і поєднання символів життя - Золотого Сонця у Синьому Космосі.
Однак, головна ідея синьо-жовтого - це гармонія Космосу, Сонця, Землі та всього
живого, що є на землі.
Ці кольори вперше з’явилися в 1410 р.на корогвах Галицько-Волинського
князівства: на синьому полі був зображений золотий лев.
Великого розквіту набуло українське прапорництво у героїчну козацьку добу.
Тоді з’явився новий прапор – малинового кольору, який став основним у козаків.
Сині і жовті барви використовувалися під час війни під проводом
Б.Хмельницького. Потім їх почали використовувати Українські Січові стрільці та
Українська Повстанська Армія. Вибір кольорів був умотивований такими
міркуваннями.
Жовтий колір - це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя
всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів
якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського
народу. Блакитний, синій колір - це колір ясного, чистого, мирного неба. Це
колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще - це колір миру.
4 вересня 1991 р. над будинком Верховної Ради України з’явився національний
синьо-жовтий прапор. Такий же стяг піднімався під час візиту Голови Верховної
Ради України Л.М.Кравчука до США іКанади у вересні – жовтні 1991р..
28 січня 1992р. Верховна Рада України затвердила синьо-жовтий прапор
Державним прапором.
Учень 3 :
Герб - це символ влади. Золотий тризуб на синьому тлі – дуже давній
знак. Він зустрічається ще за часів Князівської України, зокрема на монетах
київського князя Володимира Великого. Отже, нашому гербу – понад тисячу років!
Багато істориків висловлюють свій погляд на історію походження тризуба.
Одні вважають його зображенням церковного світильника або якоря; інші – голуба.
Є думка, що князівський знак-тризуб символізує місто Київ, яке виникло на трьох
пагорбах: Старокиївському, Щекавиці, Хоревиці.
Є й інші погляди. Число "три" завжди вважалося казковим,
чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які
виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у
тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують
собою Силу-Мудрість-Любов.
Учень 4 :
Слово « гімн» грецького походження (похвальна пісня)
– урочиста пісня, прийнята як символ державної національної єдності. Гімн - це
хвалебна пісня своїй Батьківщині, в якій народ висловлює побажання бути
вільним, щасливим, жити в достатку.
Слова Національного Гімну «Ще не вмерла України…» написав у 60-х роках ХІХ
століття відомий український поет Павло Чубинський. Музику - західноукраїнський
композитор Михайло Вербицький.
Із гімну починають надзвичайні масові події, урочисті збори. Слухають і
виконують гімн стоячи.
Учитель: Ми поговорили про державні символи.
А з чим ще у вас асоціюється Україна?
( Відповіді учнів про народні символи)
Наші пращури дуже любили природу і вірили в існування добрих і злих
сил у ній. Щоб захиститись від них, люди створювали обереги.
Оберіг - це талісман, що лікував і оберігав свого власника. Із їх допомогою
народ зберіг свою родову пам'ять , історію, культуру. Оберіг - це чарівний
предмет, що захищав свого власника або звеличував його можливості.
Вправа
«Юридичний тренажер»
Групова робота з
текстом Конституції України:
1 група.
Стаття 1 Конституції України. Визначте статус України, як держави. Поясніть. (Україна
є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава).
2 група. Стаття 2 Конституції
України. Визначте форму державного устрою нашої держави. (Україна є унітарною
державою, територія в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканою).
3
група. Стаття 5 Конституції України. Визначте форму
правління та єдине джерело державної влади. (Україна є республікою, носієм
суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ).
4 група.
Стаття 6 Конституції України. Визначте, який є поділ державної влади? Як ви
вважаєте, з якою метою здійснюється поділ державної влади? (Державна влада в
Україні здійснюється 115 на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та
судову, така система врівноважень і противаг у діяльності органів державної
влади запобігає зосередженню всієї влади в руках однієї гілки влади).
5
група. Стаття 8 Конституції України. Визначте принцип
верховенства права. (Конституція України має найвищу юридичну силу. Звернення
до суду для захисту конституційних прав та свобод людини і громадянина на
підставі Конституції гарантується). Учитель. Вивчаючи Конституцію, звернемо
увагу на ІІ розділ Конституції України «Права, свободи та обов’язки людини і
громадянина», в якому є статті, що безпосередньо стосуються нас і наших
батьків. Тож більш детальніше ми на ньому і зупинимось.
Бліц-вікторина «Толерантна і нетолерантна людина»
(два учні прикріплюють на стенд листочки з
характеристиками).
Толерантна людина
Повага
думок інших
Доброзичливість
Бажання
що-небудь робити разом
Розуміння
і прийняття
Чуйність
Допитливість
Довіра
Поблажливість
Гуманізм
Нетолерантна
людина
Нерозуміння
Ігнорування
Егоїзм
Нетерпимість
Зневага
Дратівливість
Байдужість
Цинізм
Невмотивована
агресивність
Учитель.
Толерантна
людина. Які особливі якості повинна мати така людина? Доповніть фразу «Я…».
Учень. «Я…»
-
терпимий(а) і терплячий(а);
-
зважаю на чужі думки і інтереси;
- умію вирішувати конфлікти шляхом переконання
і взаєморозуміння;
- привітний(а) і дбайливий(а), ввічливий(а) і
делікатний(а);
-
поважаю оточення;
- поважаю права свої і інші, умію слухати та
чути;
- дбайливий(а), співчуваючий(а);
- патріот своєї школи, міста, України,
піклуюсь про їх процвітання;
-
людина, яка береже природу і культуру;
-
працелюбний(а), успішний(а), незалежний(а), щасливий(а).
Учитель.
Толерантна
сім’я. Які якості повинна мати така сім’я, ваша сім’я?
Продовжте
фразу «У моїй сім’ї…».
Учень.
«У моїй сім’ї…»
-
усі терпимі і терплячі;
-
здорові, добрі, люблячі;
-
поважають, розуміють, підтримують один одного;
-
оточують один одного турботою;
-
уважні, чуйні, цікавляться планами і турботами один одного;
-
успішні, незалежні, щасливі.
Учитель.
Толерантне місто. Чим же повинне відрізнятися таке місто, наше місто?
Закінчіть
фразу «У моєму місті…».
Учень. «У моєму селі…»
-
перехожі доброзичливі, увічливі;
-
вулиці, двори і парки чисті, доглянуті;
-
річка і повітря чисті, природа здорова;
- школа простора, світла;
- учителі розумні, добрі, справедливі, обізнані.
Учитель.
Толерантна країна.
Продовжте фразу «У моїй країні…».
Учень. «У моїй країні…»
-
влада справедлива, професійна, відповідальна, така, що піклується про своїх
громадян;
- усі громадяни – патріоти своєї країни,
вільні, поважають права свої та інших, цінують добросусідські стосунки, мир і
повагу, право кожного бути самим собою;
- країна співпрацює з іншими країнами світу,
зберігаючи мир і дружбу у всьому світі.
Учениця.
Ми більше отримаємо, чим віддамо, якщо частіше згадуватимемо про те, що нас
об’єднує, про те, що людина стає Людиною тільки завдяки іншій людині.
Учитель.
Наш клас – це маленька сім’я. І хотілося б, щоб в нашій сім’ї завжди панували
повага, взаєморозуміння і не було сварок. А що ж для цього треба? Ми з вами
спробуємо «виростити» дерево толерантності, на листочках якого ми залишимо свої
побажання і малюнки. Візьміть листочки і напишіть на них, що потрібно зробити,
щоб наш клас, наша школа, наше село стали планетою Толерантності. Потім
листочки і малюнки прикріпіть на наше дерево Толерантності.
(Учні виконують завдання учителя. Після чого
учитель декламує вірш «Толерантність врятує світ»).
Толерантність
врятує світ Толерантне ставлення людини Збереже планету від негод, Розрубає
мотлох павутини, Переріже нитку перешкод. Толерантне ставлення до всього
Збереже, врятує і спасе, Допоможе вгледіть перемогу, Допоможе витримати все.
Будь завжди нестримним вільнодумцем, Свої мрії пензлем намалюй.
Освіти життя яскравим сонцем,
Толерантний
Всесвіт побудуй!
Нехай
кожен з нас і в цілому наш клас, наша школа, наше село і наша Україна завжди
будуть островами толерантності для усіх жителів великої планети Земля.
Рефлексія.
Тепер попрошу усіх встати в коло дуже щільно
один до одного, покладіть руки один одному на плечі, підніміть праву ногу і
витягніть її до центра кола. По моїй команді усі робимо крок усередину і хором
весело скажемо: «Якщо кожен один до одного буде терпимий, то разом ми зробимо
толерантним наш світ!».